دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1399 - 14:04

احتمال تغییر زمان برگزاری کنکور 99 قوت گرفت

وزیر آموزش‌وپرورش در حالی پایان امتحانات پایه دوازدهم راه به هفته اول تیرماه موکول کرد که این سخنانش خبر از تغییر زمان کنکور 99 می‌دهد.
کد خبر : 486252
_S0K0948.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، براساس آخرین وعده مسئولان به کنکوری‌های 99 قرار است این آزمون با 20 روز فاصله با آخرین امتحان نهایی پایه دوازدهم برگزار شود.


حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش در سخنانی زمان احتمالی امتحانات پایه دوازدهم را اعلام کرد و گفت: برای پایه دوازدهم طبق روال هرساله آخر اردیبهشت پایان سال تحصیلی خواهد بود و پس از تعطیلات عید فطر، امتحانات از ۱۰ یا ۱۷ خردادماه آغاز می‌شود و تا یک هفته از تیرماه ادامه خواهد داشت کنکور نیز ۲۰ روز پس از آخرین امتحان نهایی برگزار خواهد شد.


براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده قرار بود کنکور 99 در روزهای 12 و 13 تیرماه برگزار شود که با اعلام پایان امتحانات در هفته اول تیرماه احتمالاً آزمون سراسری با فاصله 20 روزه در هفته آخر تیرماه برگزار خواهد شد.


پیش از این هم ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تعیین زمان دقیق کنکور را به پایان امتحانات پایه دوازدهم منوط کرده بود.


همچنین براساس اعلام علیرضا کمره‌ای، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش قرار است امتحانات 80 درصد دروس پایه دوازدهم به‌صورت نهایی برگزار شود و به همین خاطر طرح سؤالات کنکور از همین منابع خواهد بود. البته همچنان سازمان سنجش منابع و حذفیات جدید کنکور را منتشر نکرده است.


براساس آخرین اظهارنظر مسئولان سازمان سنجش کنکور سراسری قطعاً حضوری و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد.


فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفته است که فاصله 1.6 متری داوطلبان در حوزه‌های امتحانی رعایت خواهد شد و بین داوطلبان اقلام بهداشتی شامل دستکش، ماسک و ژل بهداشتی توزیع می‌شود.


البته در این میان برخی از صاحبنظران با برگزاری حضوری کنکور مخالف‌اند.


سیدحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستار پذیرش بدون آزمون داوطلبان شده است که البته در مورد رشته‌ها و دانشگاه‌های پرمتقاضی این پذیرش دشوار است و به نظر می‌رسد که باید رقابتی صورت گیرد تا براساس نتایج به دست آمده دانشجویان پذیرش شوند.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته