دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس واحد اهر: باید اقتصاد فرهنگی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بر ترویج اقتصاد فرهنگی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری تأکید کرد.
کد خبر : 48613

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر نادر اسدی در جمع مدیران فرهنگی شهرستان اهر گفت: همچنان‌که اکثر ناشران، کتاب های خارجی را ترجمه و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند باید مراکز علمی و دانشگاهی نیز به عنوان پیشقراولان و فعالان عرصه علم و فرهنگ با ترجمه کتاب‌های مهم علمی و فرهنگی و دینی زمینه ترجمه آنها را به زبان‌های مختلف در اولویت خود قرار دادند.


وی، گفت: اقتصاد فرهنگی و زمینه‌سازی برای صدور کالاهای فرهنگی به خارج از کشور و ترجمه به زبان‌های مختلف مورد توجه جدی قرار گیرد تا افتخارات و دستاوردهای نخبگان علمی و فرهنگی کشورمان با راهکارهای مناسب در دنیا بیش از پیش شناسانده شود و این امر در سایه تلاش مضاعف استادان و فعالان دانشگاهی و فرهنگی میسر است.


اسدی به تألیف کتاب‌های متنوع متناسب با سلیقه‌های مختلف و در رده‌های سنی متفاوت را نیاز جامعه برشمرد و افزود: باید نقطه‌های کور و موانع پیش‌رو در مطالعه کتابخوانی را با کارشناسی مناسب مورد توجه جدی قرار دهیم تا با نسخه کارشناسی‌شده زمینه تشویق و ترغیب به مطالعه کتاب را فراهم کنیم.


تلاش‌های انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی اهر در حوزه علمی و پژوهشی بسیار قابل توجه است


معاون فرماندار اهر در جلسه کمیته نهضت مطالعه شهرستان اهر که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد تلاش‌های انجام‌شده در حوزه علمی و پژوهشی را در این واحد دانشگاهی بسیار چشمگیر و قابل توجه عنوان کرد.


مدد سمندری گفت: این دانشگاه با برگزاری همایش های بین المللی و ملی در طول سال و ارائه طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف توانسته گام‌های اساسی و عملی در تولید علم بردارد.


وی، با توجه به توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در حوزه پژوهشی و تحقیقاتی خواستار همکاری استادان و دانشجویان با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و پژوهش های کاربردری در این زمینه شد.


وی، با توجه به نزدیک بودن هفته کتاب بر برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه‌های این هفته در سطح شهرستان تأکید کرد و خواستار همکاری و همراهی تمامی ادارات در این زمینه شد.


قدردانی امام جمعه اهر از فعالیت‌های علمی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر


امام جمعه اهر تلاش‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نشر کتاب و توسعه کتابخوانی قابل قدردانی است.


حجت الاسلام جواد حاجی زاده در بازدید از نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ترویج مطالعه و کتاب و کتابخوانی را یکی از ضرورت‌های حوزه فرهنگی برشمرد.


وی، گفت: باید تلاش کنیم تا با سازوکارهای مناسب و عملی زمینه رغبت و علاقه مردم به ویژه قشر جوان را به مطالعه کتاب‌های مفید و ارزشمند فراهم کنیم.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر گفت: متأسفانه با غفلت اصحاب فرهنگ و هنر، کتاب و کتابخوانی در جامعه مظلوم واقع شده و اگر این روال ادامه یابد علاج واقعی برای این مشکل پیدا نکنیم قطعا در آینده از این وضع هم بدتر خواهد شد.


امام جمعه اهر، با توجه به اقدام بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی بر تداوم این‌گونه برنامه ها در راستای علاقه‌مندی قشر جوان تحصیلکرده مهم ارزیابی کرد.


حاجی زاده، در پایان با شرکت در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان، با حمایت از برنامه‌های هفته کتاب بر همکاری مستمر ادارات در هرچه پرشکوهتر برگزار شدن آنها تأکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته