دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی شورای شهر تهران:

ستاد ملی مقابله با کرونا در ارائه اطلاعات تفکیکی تهران مسئولانه‌تر عمل کند

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در خصوص ارائه اطلاعات تفکیک‌شده برای تهران از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیازمند برخورد مسئولانه‌تری هستیم زیرا این موضوع مدیریت شهری تهران را برای اخذ تصمیمات صحیح‌تر یاری می‌کند.
کد خبر : 484654
n00649864-b.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اعطا در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد در ارتباط با بودجه 75 هزار میلیارد تومانی دولت برای ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به بنگاه‌های اقتصادی که در شرایط شیوع کرونا نیروهای خود را تعدیل نکرده‌اند، گفت: این تصمیم اقدام درستی بوده است ولی درخواست ما به‌عنوان مدیریت شهری این است که در شرایط فعلی با توجه به حجم بالای پرسنل در شهرداری تهران و چالش‌های مالی که با آن مواجه هستیم بخشی از این بودجه به شهرداری تهران اختصاص پیدا کند.


وی ادامه داد: علی‌رغم چالش‌های فراوان مالی شهرداری تهران با وجودی‌که  امکان قانونی برای کاهش نیروها نیز داشت ولی تصمیمی مبنی بر تعدیل نیرو اتخاذ نکرد به همین دلیل مجموعه مدیریت شهرداری خواستار دریافت بخشی از بودجه 75 هزار میلیارد تومانی تخصیص  یافته از سوی دولت به شهرداری است.


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص 8 بند از بودجه مصوب شده شهرداری تهران در سال 99 که مورد اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری بود نیز گفت: این بودجه در اسفند سال گذشته به تصویب رسید و پس از ابلاغ به هیئت تطبیق فرمانداری هشت بند آن مورد اعتراض قرار گرفت. فرمانداری در بحث قیمت گذاری‌های جدید خواهان این شده بود که قیمت‌ها به صورت جداگانه اعلام شود اما به دلیل پافشاری اعضای شورای شهر بر مصوبه، اعتراض به هیئت مرکزی حل اختلاف ارسال شد.


اعطا تصریح کرد: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور سه تن از اعضای شورای شهر تهران در هیئت مرکزی حل اختلاف برگزار شد و موارد اختلافی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت در این جلسه بر سر اختلافات موجود توافق نهایی حاصل شد و تمامی 8 بند اعتراضی هیئت تطبیق فرمانداری تأیید و در حال حاضر جزئیات بودجه 99 هم به تصویب رسیده است.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص کاهش شدید درآمدهای شهرداری تهران با شیوع کرونا، عنوان کرد: در دو سال گذشته حدود 45 تا 50 درصد درآمدهای شهرداری تهران از طریق صدور پروانه ساخت و ساز و درآمدهای ناشی از ارائه خدمات از بحث پسماند و حمل و نقل تأمین می‌شده و این در حالی است که  در حال حاضر درآمدهای ناشی از خدمات حمل و نقل و مالیات بر ارزش افزوده به شدت کاهش پیدا کرده است.


وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر شهرداری‌های کلیه کلانشهرها با مشکل مالی مواجه هستند، گفت:  تورم و همچنین افزایش حقوق و دستمزد باعث افزایش هزینه‌ها شده است به همین منظور در شورای شهر تهران درخواست داریم به‌صورت عاجل جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، رئیس شورای عالی استان‌ها، شهرداران و مدیران شهری در سایر کلانشهرها و وزارت کشور برای رسیدگی به وضعیت و چالش‌های شهرداری‌ها برگزار شود.‌


اعطا اذعان کرد: این جلسه باید قبل از این‌که چالش‌ها جدی شده و مشکلات تبدیل به بحران شود برگزار شود.


وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که اخیراً اعضای شورای شهر انتقاداتی را در ارتباط با آمار ستاد ملی کرونا مطرح کرده و گویا اطلاعاتی دارند که مطرح نمی‌کنند نیز اظهار کرد: ما در شواری شهر خدشه‌ای به آمار وارد نکرده و تنها خواستار آن هستیم که آمار مربوط به شهر تهران به عنوان بزرگترین شهر کشور به تفکیک اعلام شود. برخی از عزیزان صحبت از مرجعیت آمار می‌زنند در حالی که حرف و خواسته ما زیر سؤال بردن مرجعیت اعلام آمار نیست و گویا دوستان با این واژگان قصد ندیدن اصل مطالبه را دارند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: ما معتقدیم نه تنها باید آمار به صورت تفکیکی برای هر شهر اعلام شود بلکه باید یک قدم فراتر رفته و حتی آمار را به تفکیک منطقه هم اعلام کنیم. ما در خصوص کلانشهر‌ها به خصوص تهران نیازمند برخورد مسؤولانه‌تری هستیم و این موضوع مدیریت شهری شهر تهران را برای اخذ تصمیمات صحیح‌تر یاری خواهد کرد.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته