دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1399 - 13:40
معاون اجتماعی پلیس پایتخت:

سرانجام 85 درصد پروندها در مراکز مشاوره و مددکاری به صلح ختم شده است

معاون اجتماعی پلیس پایتخت از صلح و سازش 85 درصدی دعاوی ارجاع شده به دوایر اجتماعی کلانتری‌ها و دوایر مشاوره سرکلانتری های 11 گانه خبر داد و گفت: این خدمات رایگان است.
کد خبر : 484639

مراد مرادی در گفتگو با خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد دعاوی ارجاع شده به دوایر اجتماعی کلانتری ها گفت:  با تأکید سردار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در سال 98 اقدامات جدی در خصوص  تقویت و توسعه دوایر اجتماعی مشاوره و مددکاری در کلیه کلانتری های پلیس پایتخت صورت گرفت و با بهره‌گیری از نیروهای متخصص دارای تحصیلات عالیه در رشته های تربیتی، روان شناسی،  جامعه شناسی و  حقوق نسبت به رسیدگی به پرونده های طرح شده در کلانتری ها پرداخته و  نتیجه آن مصالحه 85 درصدی است. 


این مقام انتظامی با اشاره به اینکه  علاوه بر دوایر اجتماعی کلانتری ها که کارشناس مددکاری و مشاوره در آن  مستقر باشند در کلیه سرکلانتری های  11 گانه این فرماندهی نیز دوایر مشاوره  فعال می باشند، گفت: کارشناسان مستقر در دوایر مشاوره سرکلانتری به خدمات مشاوره  تخصصی می پردازند.


وی تصریح کرد: کارشناسان دوایر مشاوره سرکلانتری ها در حوزه های  خانوادگی، فردی، تربیتی، بالینی، اجتماعی، روانسنجی، حقوقی، تحصیلی، شغلی، ازدواج تخصص دارند و پرونده های تخصصی دوایر اجتماعی کلانتری ها که نیاز به برگزاری جلسات تخصصی  مشاوره و بالینی دارند به این دوایر ارجاع می‌شود.


مرادی عنوان کرد: دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود سلامت شهروندان و خانواده ها و برای  توسعه وتقویت خدمات مشاوره ای  در کلانتری ها ایجاد شده  است.


معاون اجتماعی پلیس پایتخت با بیان اینکه  کارشناسان دوایر اجتماعی کلانتری ها و مراکز مشاوره سرکلانتری ها در 6 حوزه  اختلافات خانوادگی، مشکلات  روانی و فردی، نزاع و درگیری، اجتماعی، حقوقی مهارت دارند، ابراز داشت:  85 در صد از پروندهای ارجاعی به دوایر اجتماعی کلانتری ها به صلح و سازش انجامیده است.


 وی خاطرنشان کرد: این خدمات به صورت حضوری و تلفنی بوده و با توجه به شیوع ویروس کرونا شهروندان می‌توانند با تماس تلفنی به مراکز مشاوره و مددکاری با کارشناس مربوط ارتباط برقرار کرده و از خدمات مشاوره ای بهره مند شوند.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

برچسب ها: جامعه شناسی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته