دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ورزش بهترین عامل دفاعی در برابر کرونا

ورزش کردن باعث می‌شود تا بدن انسان از بهترین عامل دفاعی برای مقابله با ویروس کرونا برخوردار شود.
کد خبر : 480303
پلانک ورزش.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  ویروس کرونا برای افرادی که از سلامت جسمانی کاملی برخوردار نیستند، خطر بیشتری دارد و در این میان افراد کم توان جسمی و ذهنی به همراه اشخاصی که بیماری‌های خاص دارند نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند و باید ملاحظات خاصی را برای آن‌ها در نظر گرفت.


افرادی که دارای کم توانی هستند به همراه آن‌هایی که سن بالاتری دارند یا به علت برخی بیماری‌ها سیستم ایمنی بدن ضعیف تری دارند بیشتر از سایر انسان‌ها در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند.


آن‌هایی که درای مشکلات تنفسی، قلبی و عروقی و متابولیک هستند به همراه اشخاص چاق و کم‌تحرک نیاز به مراقبت و حمایت بیشتری دارند و باید سعی کنند در رعایت بهداشت دچار خطایی نشوند و در کنار آن به ورزش‌های مربوط به شرایط فیزیکی‌شان بپردازند تا مبتلا به ویروس کرونا نشوند.


توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا برای همه انسان‌ها یکسان است ولی آن‌هایی که دارای نیازهای خاصی هستند باید مورد مراقبت بیشتری قرار گیرند و آن‌هایی که با چنین افرادی زندگی می‌کنند، موظف هستند برای نجات خود و جامعه به این دسته از افراد کمک کنند.


ورزش برای تمامی افراد جامعه عامل دفاعی در برابر ویروس کرونا محسوب می‌شود. بر اساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی انسان‌ها تحت هر شرایطی که هستند باید با انجام ورزش توان بدنی خود را برای مقابله با ویروس کرونا افزایش دهند. تنها تفاوتی که در این میان وجود دارد این است که هر انسانی با توجه به شرایط جسمانی که دارد باید ورزش‌هایی را برای خود انتخاب کند که مناسب وضعیت فیزیکی او می‌باشد.


فراموش نکنیم که انجام روزانه 30 دقیقه ورزش می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی توان دفاعی بدن را در مقابله با ویروس کرونا و سایر بیماری‌ها بالا ببرد و این موضوع اگر انجام نشود مسلماً به ضرر افراد و جامعه خواهد بود، تحرک نیاز انسان برای سلامتی بیشتر است. بنابراین توصیه می‌شود تمامی افراد روزانه به ورزش بپردازند تا شرایط مناسب برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را نداشته باشند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته