دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1398 - 13:02
پس از اعلام نتایج انتخابات کارولینای جنوبی؛

ترامپ نامزدهای دموکرات را به باد استهزا گرفت

رئیس‌جمهور آمریکا پس از اعلام نتایج انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت کارولینای جنوبی، نامزدهای این حزب را تمسخر کرد.
کد خبر : 475235
donald_trump_9.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ترامپ در توئیتی به «تام استیر» یکی از نامزدهای میلیونر ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات حمله کرد که با توجه به آرای ضعیف خود در چهارمین دور انتخابات مقدماتی درون‌حزبی در ایالت کارولینای جنوبی از ادامه رقابت‌ها کنار رفته بود. ترامپ وی را به دلیل هزینه میلیون دلاری در این کارزار و شکست به استهزا گرفت.


بنابراین گزارش ترامپ درباره وی در حساب توئیتری خود نوشت: تام استیر که همانند «مایک بلومبرگ» کوچولو کلی دلار برای هیچ هزینه کرد، او بیش از هر داوطلبی در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا هزینه تبلیغاتی کرد، امروز اعلام کرده است که از رقابت کنار می‌رود.


ترامپ در ادامه تمسخر خود درباره این نامزد میلیونر دموکرات نوشت که وی بخشی از نمایش دلقک مانند دموکرات‌ها بوده که تنها از این نمایش اعلام خروج کرده و نوشت: تام برو پی کارت و ته‌مانده آنچه از پولت باقی‌مانده را نگه‌دار.


استیر باوجود هزینه نزدیک به ۲۴ میلیون دلاری برای تبلیغات تلویزیونی در ایالت کارولینای جنوبی، پس از جو بایدن معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و برنی سندرز سناتور ورمونت قرار گرفت و از ادامه این رقابت‌ها کنار رفت.


تمسخر برنی سندرز


ترامپ در رشته توئیت دیگری و در ادامه تمسخر خود از نامزدهای حزب دموکرات به برنی سندرز سناتور سالخورده ایالت ورمونت پرداخت و در آن نوشت: دموکرات‌ها به‌سختی در تلاش‌اند تا نام و تکرار (پیروزی) برنی سندرز «دیوانه» را نابود کنند و احراز نامزدی از این حزب را از وی دور سازند.


تبریک به بایدن خواب‌آلود


ترامپ همچنین با توجه کسب پیروزی جو بایدن معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا در ایالت کارولینای جنوبی، این بُرد را که نخستین پیروزی بایدن در این دور از انتخابات مقدماتی درون‌حزبی برای وی محسوب می‌شود را به تمسخر تبریک گفت و نوشت: به جو بایدن خواب‌آلود تبریک می‌گویم.


انتخابات مقدماتی درون‌حزبی دموکرات‌ها پس از ایالت‌های آیوا، نیوهمپشایر و نوادا، دهم اسفندماه در کارولینای جنوبی برگزار شد و برای نخستین بار بایدن توانست با کسب ۴۸.۴ درصد آرا در صدر قرار گیرد و به دنبال وی برنی سندرز با احراز ۱۱ درصد آرا رتبه دوم را به دست آورد.


این در حالی است که «پته بوتیجیج» و «الیزابت وارن» هریک به ترتیب با ۸.۲ درصد و ۷.۱ درصد آرا در مرتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.


دموکرات‌ها پس از کارولینای جنوبی ۱۳ اسفندماه مهم‌ترین انتخابات مقدماتی درون‌حزبی موسوم به «سه‌شنبه» بزرگ را خواهند داشت که ۱۴ ایالت آمریکا به‌طور همزمان در آن انتخابات برگزار خواهد شد.


دموکرات‌ها تا پیش از همایش این حزب در تیرماه ۱۳۹۹، دوازده انتخابات مقدماتی پیش رو خواهند داشت که آخرین آن در ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ خواهد بود.


انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات‌متحده است که سوم نوامبر ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته