دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1397 - 14:15
روزنامه‌نگار آمریکایی:

دموکرات‌ها از اشتباهات ترامپ درس بگیرند

ستون‌نویس یک روزنامه مطرح آمریکایی تصریح کرد که ترامپ با اعمالش به نامزدهای دموکرات انتخابات 2020 نشان می‌دهد که چگونه برنده شوند و باید از آن درس بگیرند.
کد خبر : 352794
636430747500229283.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «واشنگتن‌پست»، «دیوید ایگناتیوس» در مقاله‌ای در این روزنامه بیان کرد که ترامپ ناخواسته راه پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را به نامزدهای پرشور دموکرات نشان می‌دهد.


وی ادامه داد که شکست ترامپ این است که او با جعل حزب حاکم، خواست که کشور را متحد کند، لوایح را به تصویب برساند و مشکلات آمریکا را حل کند.


البته او در ایجاد شورش برای برکناری نظام سنتی جمهوری‌خواهان موفق بوده است و توانسته که اعضا حزب «جی او پی» (جمهوری‌خواه) را خسته کند و به سکوتی ترسناک بکشاند.


به‌جز تخفیف مالیاتی 2017 که به یُمن آن ثروتمندان سود فراوانی بردند، او دراعمال سیاست‌های داخلی شکست‌خورده است.


تعطیلی دولت مرکزی و اختلاف با کنگره بر سر ساخت دیوار حائل در طول مرزها با مکزیک نمایانگر این هستند که ترامپ چگونه فرصت‌هایی را که در خلال مبارزه انتخاباتی قول داده بود را از بین می‌برد. اگر ترامپ ائتلاف خود را با استفاده از کتاب خودش، «هنر معامله» گسترش داده بود، می‌توانست طرفداران بیشتری بیابد، اما به نظر نمی‌رسد که او فهمیده باشد که از این طریق می‌توانست چالشی توانمندتر و بادوام‌تری را با حزب دموکرات داشته باشد.


افزون بر این، سیاست‌های ناامن و «همه‌ یا هیچ» ترامپ مانع شد که او با رویکرد مصالحه بتواند مشکلات عظیمی را حل کند. به جای این اقدامات ما شاهد دولتی ناکارآمد و موازی‌کار بوده‌ایم که حتی طرفداران ترامپ هم می‌دانند که در مبحث سلامت عمومی، خیلی بدعمل کرده است. هر روزی که ترامپ بیشتر در کاخ سفید بماند و بد اخلاقی کند، ناکارآمدی‌هایش مشهودتر می‌شوند.


حالا دموکرات‌ها باید یاد بگیرند که از اشتباه ترامپ برای ایجاد سربازان شورشی اجتناب کنند و به‌جای این، به ایجاد ائتلاف حاکم بزرگ‌تری اقدام کنند. البته این کار ساده‌ای نیست زیرا حکومت‌داری کسل‌کننده است، درحالی‌که تحرکات شورشی جذاب هستند.


دموکرات‌ها در دوره ترامپ باید تصویر خشم یک حزب ناکارآمد را در آینه ببینند. آنها هم می‌توانند مانند «جی او پی» خودشیفته شوند و انرژی رسانه‌های اجتماعی را برای ایجاد قدرت سیاسی به بیراهه برانند.


انتهای پیام/4106/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته