دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1397 - 15:16
روزنامه آمریکایی فاش کرد:

آمار جالب توجه از مخارج مراسم افتتاحیه دولت ترامپ

نشریه آمریکایی گزارش داد که کمیته برگزاری مراسم سخنرانی افتتاحیه رئیس جمهور آمریکا در 2017 مبلغ 10 هزار دلار را تنها برای آرایش اطرافیان ترامپ هزینه کرده است.
کد خبر : 352446
1.jpg

به گزارش گروه بین‌المللی خبرگزاری آنا از نیویورک‌تایمز، کمیته برگزاری مراسم سخنرانی ادای سوگند ریاست جمهوری دونالد ترامپ، مبالغ هنگفتی را برای آرایش دستیاران وی، سفارش‌ها و خدمت‌رسانی به اتاق‌ها و بلیت هواپیما در ژانویه 2017 (دی 1396) هزینه کرده است.


این نشریه فاش کرد که مبلغ 10 هزار دلار تنها برای آرایش دستیاران ترامپ در روز مراسم هزینه شده است.


نیویورک‌تایمز اضافه کرد که مبلغ 30 هزار دلار دیگر هزینه مأموران قراردادی (برای تأمین امنیت) به خدمت گرفته‌شده در این مراسم شد. در ضمن هزینه سفارش‌ها اتاق‌ها، بلیت هواپیما و کرایه تاکسی این مأموران را نیز کمیته برگزاری پرداخت کرده است.


بر اساس مستندات و مصاحبه‌ها، صورتحساب کلی هتل بین‌المللی ترامپ به بیش از 1.5 میلیون دلار می‌رسد.


کمیته برگزاری با هزینه کردن 107 میلیون دلار برای مراسم آغاز به کار دونالد ترامپ رکورد زده که این مبلغ از دو برابر مخارج سخنرانی ادای سوگند ریاست جمهوری باراک اوباما و  جورج دبلیو بوش رؤسای جمهور اسبق آمریکا  هم بیشتر بوده است.


بیشتر پول خرج شده برای پرداخت دستمزد مأموران، هزینه‌های حدود 40 نهاد، رزرو اتاق در هتل‌ها و همچنین فروشگاه‌ها مصرف شد. 


این نشریه ادامه داد که نشانه‌ای از تحقیق در خصوص مخارج کمیته برگزاری ادای سوگند ریاست جمهوری ترامپ دیده وجود ندارد. به‌هرحال، این کمیته با یک سری بررسی موشکافانه در خصوص اهداکنندگان به این مراسم روبرو است.


در ضمن، روزنامه وال‌استریت ژورنال در آذرماه گزارش داد که دادستان‌های دولت مرکزی در نیویورک در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اهداکنندگان به مراسم ادای سوگند ریاست جمهوری ترامپ در 2017 در مقابل به مقامی در دولت دست‌یافته‌اند؟


نیویورک‌تایمز ادامه داد که بازرسان در حال تحقیق در مورد این موضوع هستند که آیا کمک مالی خارجی میان هدایای آمریکایی‌ها بوده و اگر فردی بوده آیا هدیه وی ثبت‌ شده است.


البته افراد موجود در کمیته برگزاری مراسم سخنرانی ترامپ به روزنامه‌ها گفته‌اند که آنها سابقه همه اهداکنندگان را بررسی کرده‌اند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب