دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1397 - 14:34
خبرنگار ماجرای واتر گیت:

ترامپ به پوتین برای بی‌ثبات کردن آمریکا کمک کرده است!

خبرنگار افسانه‌ای آمریکایی اعلام کرد که گزارش بازرس ویژه نشان خواهد داد که چگونه رئیس‌جمهور ایالات‌متحده به همتای روس خود در بی‌ثبات کردن آمریکا کمک کرده است.
کد خبر : 352069
12.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نیوز ویک، کارل برنستین، خبرنگار رسوایی واتر گیت، فاش کرد که به او گفته‌اند که گزارش رابرت مولر نشان خواهد داد که چگونه دونالد ترامپ به ولادیمیر پوتین در بی‌ثبات کردن ایالات‌متحده کمک کرده است.


«برنستین» که به خاطر پوشش رسوایی واتر گیت که به استعفای ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا انجامید مشهور است در برنامه «منابع موثق» در «سی ان ان» در خصوص بحثی پیرامون دو خبر بسیار مهم آخر هفته حاضر شد. این اخبار جزئیاتی در مورد اینکه آیا ترامپ و دستیارانش با روسیه توافق کرده‌اند را فاش می‌کرد.


همچنین واشنگتن‌پست گزارش داد که ترامپ وارد پروسه درازمدت و غیرمعمولی برای پنهان کردن مکالمات مستقیمش با پوتین شده است.


مقاله‌ای در روزنامه تایم فاش کرد که پلیس فدرال آمریکا «اف بی آی» تحقیقات ضد جاسوسی علیه ترامپ در این مورد را در 2017 پس اخراج جیمز کامی مدیر دفترش شروع کرده است. «اف بی آی» بررسی می‌کند که آیا ترامپ از طرف روس‌ها دست به اقدامی علیه کشورش زده است یا نه. البته ترامپ تمام این اتهامات را با عصبانیت رد کرد و مرتباً به رسانه‌ها برای پوشش اخبار این تحقیقات حمله کرده است اما برنستین نفی کردن تحقیقاً توسط ترامپ را مردود دانسته است.


وی در برنامه منابع موثق اعلام کرد: «این تحقیقات در مورد جدی‌ترین افراد ضد جاسوسی در دولت آمریکا است که می‌گویند خدای من! اعمال و الفاظ رئیس‌جمهور، ما را به سویی راند که به این نتیجه برسیم که او عمداً، غیر عمد یا نیمه عمد تبدیل به پیاده نظام پوتین شده است.»


برنستین ادامه داد: «ترامپ همان اقداماتی که اهداف پوتین بوده‌اند را انجام داده است. او به پوتین کمک کرده است که آمریکا را بی‌ثبات و در انتخابات دخالت کند، بدون توجه به اینکه اقدامات ترامپ با منظور بوده است یا خیر.»


وی ادامه داد که او از طریق منابع خودش مطلع شده بود که گزارش مولر این ارزیابی را موردبحث قرار خواهد داد.


برنستین بیان کرد: «این بخشی از پیش‌نویس گزارش مولر است که به من در مورد تحقیقات گفته شد. ما پی برده‌ایم که توافقی توسط مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق صورت گرفته است. ما می‌دانیم که یک نوع توافق به‌وسیله پل مانافورت که رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ بود صورت گرفته است. اکنون پاسخ این است که چه چیزی را رئیس‌جمهور می‌دانسته و چه زمان به آنها پی برده است.»


ترامپ از خودش در مورد این گزارش‌ها دفاع کرده و به‌صورت غیرواضح موضع سخت‌گیرانه خود را نسبت به روسیه اعلام کرده است.


دولت ترامپ اخیراً اقدام به لغو تحریم‌های مالی علیه یکی از هم‌پیمانان پوتین کرده است و نیز اخیراً دستور خروج نیروهای نظامی از سوریه را صادر کرده است که هر دو مورد درخواست‌های درازمدت رئیس‌جمهور روسیه بوده‌اند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته