دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با آنا؛

ابرتورم نتیجه کسری بودجه در سال 99 خواهد بود

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به عدم حصول درآمد های نفتی در سال 99 گفت: این موضوع موجب کسری شدید در بودجه سال 99 می‌شود که اگر دولت به فکر اصلاح این وضعیت نباشد نتیجه اش ابر تورم در سال آتی خواهد بود.
کد خبر : 470997
635886282662934952_md.jpg

حسین رضوی پور در گفتوگو با  خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه دولت رقم صادرات نفت در بودجه سال 99 را 1 میلیون بشکه در روز در نظر گرفته است که احتمال تحقق آن بسیارضعیف است گفت: محقق نشدن این حجم از فروش نفت با توجه به تحریم های نفتی پیش رو موجب خواهد شد کشور با کسری بودجه مواجه شود.


وی ادامه داد: درآمدهای دولت جوابگوی مخارجش نیست؛ از طرفی دیگر بودجه ایران در سالیان گذشته وابستگی شدیدی به نفت داشته است.


رضوی پور گفت: دولت با توجه به تحریم های نفتی و محقق نشدن درآمدهایی که از محل فروش نفت در نظر گرفته شده بود، باید ساختار بودجه کشور را اصلاح می کرد که این موضوع اتفاق نیفتاده است و رقم 1 میلیون بشکه فروش روزانه نفت را در آن در نظر گرفته است.


وی تصریح کرد: این موضوع دولت را به سمت انتشار اوراق خزانه اسلامی و استغراض از بانک مرکزی سوق می دهد. که موجب ایجاد تورم در کشور میشود و ممکن است ابر تورم را به همراه داشته باشد.


این کارشناس اقتصادی با اشاره به راه کار عدم ایجاد این وضعیت گفت: راهکار جبران کسری بودجه هدفمند شدن نظام مالیاتی کشور است. این هدفمندی به این صورت است که باید از اقشار پر درآمد کشور از جمله هنرمندان و پزشکان و وکلا مالیات دقیق گرفته شود. اما روند اخذ مالیات فعلی کشور به صورت عادلانه ای نیست و به نظر هم نمی رسد دولت فعلی عزمی و برنامه ای برای اصلاح این امور داشته باشد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه تورم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته