دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1398 - 13:24
رئیس شورای شهر تهران:

افزایش عوارض خدمات شهری در سال آینده غیرنرمال نخواهد بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: عوارض در شورا براساس تورم در نظر گرفته شده ولی آن‌چه اهمیت دارد این است که افزایش نرخ این عوارض در سال 99 غیرنرمال نخواهد بود.
کد خبر : 469974

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با بودجه سال آینده شهرداری تهران اظهار کرد: بودجه سال 99 براساس افزایش 25 درصدی بسته شده است.


وی با بیان این‌که در حوزه هزینه‌ها بودجه شهرداری رشد چندانی نداشته، گفت: رشد هزینه‌ها تنها در حد حقوق و دستمزدها بوده ولی در زمینه پروژه‌های عمرانی رشد 43 درصدی خواهیم داشت.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با تصمیم شهردار تهران برای استفاده از هزینه‌های سرگردان در راستای توسعه شهر نیز اذعان کرد: شهرداری تصمیم گرفته از نقدینگی‌های سرگردان مردم برای توسعه حمل و نقل عمومی و مترو استفاده کند. شهرداری با شرکت‌های سرمایه‌گذار به‌منظور فعالیت در اطراف مترو مذاکراتی را انجام داده است.


هاشمی در ارتباط با این‌که با افزایش قیمت ملک درآمدهی شهرداری هم افزایش یافته، گفت: این موضوع مربوط به درآمدهای غیرنقدی است که شورا هم تصمیم گرفته به این موضوع توجه کند. در سال آینده شاهد  بیشتر شدن فعالیت‌های شهری به ویژه نوع عمرانی و حمل و نقل خواهیم بود.


وی با اشاره به این مطلب که عمده پول بودجه به مترو اختصاص داده شده، افزود: رقمی حدود 3 هزار و 400 میلیارد تومان بود البته مبالغی هم برای توسعه اتوبوس‌ها، خیابان کامل و توسعه شهری نیز در نظر گرفته شده است.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص تکمیل 10 پلازای شهری در سال 99 گفت: با افزایش بودجه‌های عمرانی در سال آینده این پروژه‌ها محقق و همچنین راه زمینی عباس‌آباد تا برج میلاد که پیاده‌راه سبز نام دارد نیز تکمیل خواهد شد.


هاشمی در ارتباط با تخصیص مبالغی برای احیای بافت فرسوده نیز عنوان کرد: بودجه شهرداری مبالغی را 2 هزار میلیارد برای بافت فرسوده و زیربنای خدماتی آن اختصاص داده شده است. در این میان 500 میلیارد تومان برای پسماند و زباله و 500 میلیارد تومان نیز برای موضوعات فرهنگی در نظر گرفته شده است.


وی در خصوص عوارض خدمات شهری در سال 99 نیز گفت: عوارض در شورا براساس تورم در نظر گرفته شده که البته کمیسیون تطبیق و دولت هم باید آن را تأیید کند ولی آن‌چه اهمیت دارد این است که افزایش نرخ این عوارض غیرنرمال نخواهد بود.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته