دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جای خالی علم در سینمای ایران/5 | علیرضا جلالی‌تبار در گفتگو با آنا:

نگوییم که هنرمند حق ندارد اظهار نظر کند/ سینما نیاز به سند چشم‌انداز دارد تا شاهد هرجور فیلمی از جمله ژانر علمی باشیم

بازیگر سینمای ایران گفت: در سینما باید سند چشم‌انداز داشت تا بفهمیم قرار است درباره کدام موضوعات حرف بزنیم و کجا نزنیم. آنجاست که شاهد هرجور ژانر پیشرویی خواهیم بود که دقیقا یکی از این ژانرها می‌تواند حضور جدی‌تر فیلم‌های علمی و آموزشی باشد.
کد خبر : 469667
جلالی تبار4.jpg

علیرضا جلالی‌تبار، بازیگر تلویزیون و سینما که امسال با فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ و هنری آنا درباره حضور چشمگیر هنرمندان در فضای مجازی و نیز واکنش‌هایی که آنان به کرات نسبت به موضوعات اجتماعی و سیاسی نشان می‌دهند، عنوان کرد: به نظرم رویکرد واپس‌گرایانه‌ای خواهد بود اگر بخواهیم هنرمند را از این حقوق شهروندی محروم کنیم که مثلا اعلام نظر نکند.


همین نظرات متعدد است که در جامعه ایجاد گفتگو می‌کند


وی با بیان اینکه باید این حق را به همه از جمله هنرمندان داد که نسبت به موضوعات واکنش نشان دهد، گفت: درست و غلط بودن نظرات در کنار یکدیگر است که ایجاد یک گفتگو می‌کند تا به سمت ایجاد جامعه سالم برویم.


جلالی‌تبار با این حال اعتقاد داشت: البته این فضای تعامل و فرصت‌ها باید مدیریت شود تا در جهت مثبت جریان یابد.




ببینید: فیلم/ جلالی‌تبار: هنرمندان آزادند که نظرات خود را بگویند




وی همچنین بیان کرد: ما در خیلی از موضوعات فرهنگی پیش‌رو هستیم و در عرصه فرهنگسازی در رسانه نیز دانش ما سر و شکل علمی دارد و خیلی هم فعال هستیم. اما در همین فضای رسانه باید به افراد اعتماد کرد و اجازه بدهیم حرف‌ها زده شود.


سینمای ما برنامه بلندمدت ندارد و ریسک‌پذیر هم نیست


این بازیگر در ادامه گفت: نباید از ایجاد یک چندصدایی بترسیم. چه بسا اینها را کنار هم بگذاریم و جذب کنیم. اتفاقا همین بودن صداهای مختلف نشانه اقتدار جامعه ماست؛ جامعه‌ای که همه جور صدایی در آن شنیده شود.


علیرضا جلالی‌تبار، بازیگر فیلم «بی‌صدا حلزون» درباره فضای آموزشی چنین فیلم‌هایی گفت: سینمای ما ریسک پذیر نیست چون توافقات بلندمدت روی موضوعات نداریم تا روی سوژه‌های خاص مورد نیاز هم کار شود.


وی تأکید کرد: در سینما باید سند چشم‌انداز داشت تا بفهمیم قرار است درباره کدام موضوعات حرف بزنیم و کجا نزنیم. با همین برنامه بلندمدت است که سینما هم ریسک پذیر می‌شود و آنجاست که شاهد هرجور ژانر پیشرویی خواهیم بود که دقیقا یکی از این ژانرها می‌تواند حضور جدی‌تر فیلم‌های علمی و آموزشی باشد.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب