دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1398 - 10:00
روحانی در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور:

گلایه هم دارید با صندوق رأی قهر نکنید

رئیس جمهور گفت: از تمام ملت ایران خواهش کنم پای صندوق رأی حاضر شوند، ولو اینکه گله داشته باشند؛ چون نباید با صندوق رأی قهر کرد.
کد خبر : 468484
158010721069011300.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: اینکه ترامپ اول برجام را به هم می‌زند، بعد سردار عزیزمان سلیمانی را ترور می‌کند و بعد می‌خواهد آرامش و انسجام ملی مردم ما را ترور کند، اینها همه یک مسیر است.


وی با بیان اینکه سال 96 (حوادث دی) یکی از روزهای تلخ تاریخ کشور ماست که ترامپ را پررو کرد، گفت: برخی می‌خواهند دور ایران را دیوار بکشند و بگویند ایران یک جزیره منزوی است. می‌خواهند ما را از دنیا جدا کنند. هر کسی می‌خواهد ما را از دنیا جدا کند فردا باید پاسخگو باشد.


رئیس‌جمهور با اشاره به لایحه جامع انتخابات گفت: نمی‌شود لایحه‌ای که دولت تدوین کرده و به مجلس برده و مجلس به عنوان نماینده ملت آن را تصویب کرده در هوا بماند. چه کسی در کشور تصمیم‌گیر است؟ خاطرنشان کرد: دولت و مجلس تصویب کردند و رهبری هم فرموده‌اند که با لوایح دولت موافق هستم. اینها باید پاسخگو باشند. وقتی منافع ملی در میان است همه باید بایستند.


روحانی ادامه داد: نباید اجازه دهیم ترامپ و تروریست‌های کاخ سفید موفق شوند و رابطه مردم و حاکمیت را ترور کنند.


وی با بیان اینکه انتخابات اهمیت زیادی دارد، اما از انتخابات مجلس مهمتر اعتماد و سرمایه اجتماعی است، یادآور شد: از آن انتخابات اولی که در فروردین سال ۵۸ با همه‌پرسی و رفراندوم شروع شد که البته بعضی‌ها از کلمه «رفراندوم» خوششان نمی‌آید، اما پایه انتخابات ما از رفراندوم بود و از همه‌پرسی شروع شده است.


رئیس قوه مجریه گفت: نظام ما روی رفراندوم است و پایه اصلی آن رفراندوم است و آن همه‌پرسی اول بود که تعیین کرد نظام ما جمهوری اسلامی است.


روحانی با بیان اینکه مردم دلشان قرص باشد که رأی‌شان کم و زیاد نمی شود، یادآور شد: می‌خواهم ‏از تمام ملت ایران خواهش کنم؛ برویم پای صندوق رأی، ولو اینکه گله داشته باشید؛ نباید با صندوق رأی قهر کرد.


وی با کنایه به شورای نگهبان در روند تأیید صلاحیت‌ها گفت: شماها که در جلسات خصوصی می‌گویید مجلس بعدی 100 درصد برای ماست، پس چرا غصه می‌خورید؟ خب الحمدلله که مجلس بعدی برای شماست. حداقل بگذارید یک انتخابات رقابتی شکل بگیرد.


رئیس جمهور تاکید کرد: نباید با شعار منافع ملی زیرپا گذاشته شود و نباید بگذاریم ترامپ و تروریست های کاخ سفید رابطه ایران و بانکهای جهان را قطع کنند.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته