دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1398 - 09:20
عرف در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور:

به جز یک فرآیند بقیه مراحل انتخابات مجلس الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه 58 هزار دستگاه احراز هویت برای انتخابات وارد شد و در حال آماده سازی است، گفت: در این دوره بجز یک فرآیند یعنی  اخذ رأی و صندوق الکترونیکی، همه مراحل بصورت الکترونیکی انجام می شود.
کد خبر : 468476
636860055080662384_md.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جمال عرف صبح امروز در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که با حضور رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام این ستاد برای  برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از دهم اردیبهشت که ستاد انتخابات تشکیل شد، از روند انتخابات آسیب شناسی انجام شد و بر اساس آن  برنامه آموزشی تدوین شد و  3 هزار نفر از فرمانداران، معاونین فرمانداران، بخشداران و سایر افراد ذیربط اجرای انتخابات  آموزش دیدند.برای 320هزار از اعضای شعب هم دوره آموزشی برگزار می شود.


رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: اطلس امنیت ستاد انتخابات تدوین و تأمین اعتبارات صورت گرفته و ۵۸ هزار دستگاه احراز هویت وارد شد و در حال آماده سازی است. در این دوره بجز یک فرآیند یعنی  اخذ رأی و صندوق الکترونیکی، همه مراحل بصورت الکترونیکی انجام می شود.


عرف همچنین تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی براساس آخرین اصلاح قانون انتخابات در تاریخ سوم خرداد 95 تشکیل شد و برای اولین بار هیات های اجرایی با ترکیب جدیدی تشکیل شد. 1123هیات اجرایی تشکیل شد و خروجی این هیبت های اجرایی، 13 هزار و 849 نفر تائید صلاحیت بود که 8.8 درصد تائید نشدند.


وی ادامه داد: تمام تعرفه‌ها چاپ و به استان‌ها منتقل شده است. دستگاه احراز هویت هم به استان‌ها فرستاده خواهد شد. پیش بینی اولیه ۵۵ هزار شعبه در سراسر کشور است که حدود ۳ هزار شعبه اضافه شده است.  در این دوره آمایش شعب انجام شده تا شاهد تراکم در مرحله آخر رای نباشیم و تا ساعت ۲۴ روز انتخابات رای گیری از تمام شرکت کنندگان انجام شود.


معاون سیاسی وزارت کشور گفت: سه چهارم از  208 حوزه‌های ما برای ایجاد رقابت به تجدیدنظر نیاز دارد که امیدوارم این تجدیدنظر انجام شود تا بتوانیم انتخاباتی با رقابت قابل قبولی انجام شود.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته