دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1398 - 16:49

سازمان امور دانشجویان و فدراسیون پزشکی ورزشی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارائه خدمات درمانی و ارزیابی سلامت به کلیه ورزشکاران دانشگاهی و همکاری‌های علمی و آموزشی به امضا رسید.
کد خبر : 467175
IMG_20200119_164058_635.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، در نشستی که با حضور مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و ریاست سازمان امور دانشجویان در محل این سازمان برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران توسط محمد حسین علیزاده، مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی به امضا رسید.


صدیقی در این نشست گفت: زیر ساخت‌های ورزشی در دو سال اخیر رشد خوبی داشته است به‌طوری‌که سرانه ورزش دانشجویی کشور به دو متر افزایش یافته است.


وی افزود: حوزه تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از جمله بخش‌های آموزش عالی است که بسیار فعال است و با یک زمان بندی دقیق کار می‌کند و برنامه مسابقات ورزشی سال آتی نیز هم اکنون مشخص است.


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جمعیت بالای دانشجویان ورزشکار و اهمیت تندرستی نسل آینده کشور، همکاری دانشگاه‌ها با فدراسیون پزشکی ورزشی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در طرح پایش سلامت و تندرستی که به‌صورت سراسری در دانشگاه‌ها انجام می‌شود مساعدت فدراسیون پزشکی ورزشی بسیار مفید است.


در  ادامه این نشست، علیزاده، مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم گفت: با توجه به توسعه فعالیت‌های ورزشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ضرورت دارد که ما این فعالیت‌های ورزشی را همراه با خدمات مناسب آموزشی و درمانی داشته باشیم که دانشجویان ورزشکار بتوانند این فعالیت‌ها را به‌طور ایمن و بدون دغدغه انجام دهند و خوشبختانه فدراسیون پزشکی ورزشی از توانایی لازم برای ارائه این خدمات برخوردار است.


وی با اشاره به تداوم مسابقات ورزشی در دانشگاه‌ها در تمام ایام سال و برگزاری المپیادهای همگانی و قهرمانی، استفاده از خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی را یک ضرورت دانست و المپیاد قهرمانی ورزش دانشجویی در گیلان در تابستان 99 را نقطه آغاز این همکاری یاد کرد. 


علیزاده ارائه بیمه ورزش به کلیه ورزشکاران دانشگاهی اهم از دانشجویان، استادان و کارکنان و همچنین استفاده از خدمات هیئت‌های پزشکی ورزشی در استان‌ها را محور تفاهم نامه امروز بیان کرد.


خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: با توجه به اینکه در طول سال تعداد زیادی از دانشجویان در میادین ورزشی شرکت می‌کنند و خدای نکرده احتمال بروز هر گونه حادثه‌ای ورزشی وجود دارد، لذا با امضای این تفاهم نامه همکاری، دانشجویان ورزشکار از خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی در همه استان‌ها و دانشگاه‌ها می‌توانند بهره مند شوند.


وی با تأکید بر ضرورت عملیاتی شدن این تفاهم نامه گفت: باید با تشکیل کارگروه مشترک و امضای قراردادهای اجرایی آن را پیاده سازی کنیم.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته