دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1398 - 18:45
در همایش انجمن‌های ورزشی عنوان شد؛

ترویج نهضت داوطلبی در ورزش دانشجویی

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: ترویج نهضت داوطلبی در ورزش دانشجویی از مهم‌ترین گام‌های توسعه ورزش در محیط دانشگاهی است.
کد خبر : 451262
_Q4K8761.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدحسین علیزاده اظهار کرد: اداره کل تربیت بدنی در راستای ترویج نهضت داوطلبی، 70 درصد امور فنی و اجرایی المپیاد ورزش همگانی تابستان 98 را به دانشجویان داوطلب واگذار کرد و این اقدام در برگزاری بهتر این رویداد ورزشی بسیار موفقیت آمیز بود.


وی با اشاره به برگزاری المپیاد قهرمانی دانشجویان در دانشگاه گیلان در تابستان سال 99 افزود: پیش بینی می‌شود 8 هزار دانشجو در این رویداد مهم شرکت کنند که برای برگزاری باشکوه این رویداد در نظر داریم حداقل 50 درصد امور اجرایی و فنی المپیاد را به داوطلبین دانشجو واگذار کنیم.


مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه انجام رویدادهای بزرگ ورزشی بدون حضور داوطلبان و با اتکای صرف به نیروهای رسمی و اداری ممکن نیست، گفت: افزایش مهارت‌های مدیریتی، مسئولیت پذیری اجتماعی، افزایش روحیه کار گروهی و حضور در محیط با نشاط اجتماعی از انگیزه‌های داوطلبان ورزشی برای شرکت در این رویدادها به شمار می‌رود.


علیزاده عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های داوطلبان ورزشی در رویدادهای بین‌المللی مانند المپیک‌ها و مسابقات جهانی، امری رایج و مرسوم است و ما باید بیشتر در زمینه نهضت داوطلبی فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی کنیم.


رضا قراخانلو، عضو هیئت رئیسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در ادامه این همایش گفت: داوطلبان ورزشی با انگیزه‌های درونی و بدون چشم داشت مادی در رویدادهای ورزشی شرکت می‌کنند و بهترین نیرو برای برگزاری باشکوه مسابقات به شمار می‌روند.


وی افزود: دانشجویان داوطلبی که در برگزاری رویدادهای ورزشی مشارکت دارند در رویدادها بر تجربه و دانش خود اضافه می‌کنند و می‌توانند در مراحل بعدی به‌عنوان دستیار مجریان و پس از مدتی به‌عنوان مدیران اجرایی مشغول فعالیت شوند.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته