دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1398 - 09:19

ایران نام «خلیج‌فارس» را به مکرون یادآوری کرد/ موسوی: حضور فرانسه در منطقه اشتباهی بزرگ است

سخنگوی وزارت امور خارجه به رئیس‌جمهور فرانسه که از یک نام جعلی برای خلیج‌فارس استفاده کرده بود، نام اصلی این منطقه مهم آبی را یادآوری کرد.
کد خبر : 467012
AALI9013.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سید عباس موسوی به استفاده امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه از یک نام جعلی برای خلیج‌فارس در توئیت‌هایی به فرانسوی، انگلیسی و فارسی نوشت: «به جناب ماکرون یادآور می‌شوم خلیجی که در جنوب ایران واقع است، تنها یک نام دارد و آن خلیج‌فارس است.»


وی افزود: «حضور نظامی شما در خلیج‌فارس به‌اندازه اشتباه شما در نامیدن آن اشتباه است. هر دو اشتباه بزرگ اما قابل جبران است.»


این در حالی است که «فدریکا موگرینی»، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در تیر ماه با اشاره به گفتگوهایش با رهبران عراق و کویت در خصوص اوضاع منطقه از عبارت جعلی «خلیج»‌ به جای «خلیج» فارس استفاده کرده بود.


«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در سال 96 در جریان سخنرانی جمعه‌شب خود درباره توافق هسته‌ای ایران، در زمان انتقاد از رویکردهای منطقه‌ای ایران، تهران را به ناآرام کردن «خلیج عربی» متهم کرد. استفاده ترامپ از واژه «عربی» به‌جای فارس، موج گسترده‌ای از اعتراض‌ها را در میان شهروندان ایرانی برانگیخت. از رئیس‌جمهور ایران گرفته تا کاربران فارسی‌زبان پرشمار شبکه‌های اجتماعی از «نادانی» و ضعف دانش جغرافیای رئیس‌جمهوری آمریکا انتقاد کردند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته