دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1394 - 10:35

ادعای رسانه‌های غربی: کارشناس لبنانی فناوری اطلاعات در تهران ناپدید شده است! + تصویر

طبق ادعای برخی رسانه‌های غربی معاند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که یک شهروند لبنانی از 27 شهریور گذشته در ایران مفقود شده است و هنوز هیچ خبری درباره سرنوشت وی در دست نیست.
کد خبر : 46444

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان غربی که سابقه خصومت با نظام جمهوری اسلامی ایران را نیز در کارنامه خود دارد، گزارش کرد: «سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب» (اجمع) اعلام کرد که «نزار زکاء» کارشناس لبنانی فناوری اطلاعات پس از دریافت دعوت‌نامه‌ای از معاون رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده برای شرکت در دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی «نقش زنان در توسعه پایدار»، جمعه 20 شهریور (11 سپتامبر) به ایران سفر کرده است. «زکاء» دبیر سازمان «فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب» است.


در بیانیه این سازمان آمده است: این همایش 24 تا 27 شهریور (15 تا 18 سپتامبر) در تهران برگزار شد و علاوه بر «شهیندخت مولاوردی» معاون رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، «محمدرضا نعمت‌زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی و «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار، و رفاه اجتماعی ایران نیز در آن حضور داشتند و سخنرانی کردند.
این بیانیه می‌افزاید: طبق برنامه اعلام شده، «نزار زکاء» عصر روز 24 شهریور درباره «بهره‌برداری از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توانمندسازی زنان» در این همایش سخنرانی کرده است. محور این همایش بر کارآفرینی و اشتغال‌زایی زنان متمرکز بود و «نزار زکاء»، یک متخصص بین‌المللی شناخته شده در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای رشد اقتصادی و سیاست‌گذاری‌های عمومی است.


نزدیکان «نزار زکاء» مدعی شده اند که وی 27 شهریور هتل را ترک می‌کند و سوار تاکسی ویژه فرودگاه می‌شود تا به بیروت بازگردد ولی اطلاعات موجود نشان می‌دهد وی به فرودگاه نرفته است و تاکنون خبری از سرنوشت وی در دست نیست.


آن‌ها موضوع را بلافاصله به سفارت لبنان در تهران اطلاع دادند و با مقام‌های وزارت امورخارجه لبنان نیز صحبت کردند ولی تاکنون از وضعیت وی خبری دریافت نکرده‌اند.
این نخستین بار نیست که «نزار زکاء» به ایران سفر می‌کند. از سال 2010 که وی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی «الکامپ» شرکت کرد، تاکنون وی با مجامع علمی ایران در ارتباط بوده است. «زکاء» ماه مارس گذشته نیز جزو هیات داوری جایزه «چالش نوآورانه» بود که در حوزه فناوری اطلاعات برگزار شده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب