دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1397 - 16:35
در نامه‌ای؛

سعد حریری خواستار آزادی جاسوس لبنانی شد

نخست‌وزیر لبنان در دیدار سفیر ایران در بیروت نامه‌ای را برای رئیس جمهور کشورمان تحویل داد که از ایران خواسته شده است جاسوس لبنانی را آزاد کند.
کد خبر : 352581

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روسیاالیوم، سعد الحریری در منزل خود معروف به «بیت‌الوسط» برای نخستین‌بار میزبان «سید محمدجلال فیروزنیا» سفیر ایران در لبنان بود.


نخست‌وزیر لبنان و سفیر کشورمان در این‌ دیدار درباره اوضاع داخلی لبنان و راه‌های تقویت روابط دوجانبه صحبت کردند.


«حریری» درخلال این دیدار یادداشتی را خطاب به حسن روحانی، رئیس‌ جمهور ایران به سفیر کشورمان تحویل داد و خواستار آزادی «نزار زکا»، تبعه لبنانی ـ آمریکایی زندانی در ایران شد. 


به گزارش آنا، «نزار زکا» شهریور 1393 به بهانه حضور در همایش «هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان» وارد تهران شد؛ هر چند خبرها فقط از حضور وی در وزارت ارتباطات و فناوری حکایت نمی‌کرد. حضور وی در نشست تخصصی بین‌المللی «زن، امنیت، توسعه پایدار» که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد حرف و حدیث‌ها را درباره جاسوس بودنش محکم‌تر کرد.


هرچند «زکا» به‌عنوان کارشناس فناوری اطلاعات به ایران آمده بود، اما بررسی سوابق وی نشان می‌دهد که در لبنان از فعالان سیاسی طرفدار جریان غرب‌گرای ۱۴ مارس به‌شمار می‌آید و روابط گسترده‌ای با آمریکایی‌ها داشته است. همچنین آسوشیتدپرس اعتراف کرد که یک سازمان «غیرانتفاعی» به ریاست «نزار زکا» درمجموع ۷۳۰ هزار دلار از دولت آمریکا برای پیشبرد پروژه‌هایش در غرب آسیا پول گرفته است و مدعی شد «زکا» به ۱۰ سال حبس محکوم است.


«نزار زکا» از فارغ‌التحصیلان آکادمی نظامی «ریورساید» آمریکا در ۱۹۸۵ و عضو شورای فارغ‌التحصیلان این آکادمی نظامی است.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته