دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

11 راز اساسی برای کارآفرینان جوان + اشتباهات رایج

این روزها دغدغه بسیاری از کارآفرینان جوان این است که چطور شغل رویایی خود را بدست بیاورند. بررسی جوانب مثبت و منفی این کار، به نظر مشکلات زیادی را به همراه دارد، به خصوص وقتی هیچ ضمانتی برای آینده نداشته باشید.
کد خبر : 464228
fa6c892b-2264-49f7-ac95-8b290995fd3b.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، با توجه به امکاناتی که امروزه در اختیار همه قرار دارد، افراد می‌توانند از سنین کم کار خود را آغاز کنند و مهارت‌های خود را برای آینده افزایش دهند و تجربه کسب کنند. بسیاری از جوانان، کارآفرینی را از سنین پایین آغاز می‌کنند و تجربیات و مهارت‌های خود را افزایش می‌دهند. این افراد می‌توانند الگوی خوبی برای دیگران باشند. در این مطلب به درس‌هایی از فعالیت‌های کارآفرینان موفق و اشتباهات رایج آن‌ها می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.


 


قدم اول


برای شروع کار مطمئن باشید که زمان درستی را انتخاب کرده اید و حداقل ۸۰ درصد به نتیجه کاری که می خواهید انجام دهید اطمینان داشته باشید.


چرا ۸۰ درصد؟


زیرا شما باید برای شروع کار به خودباوری رسیده باشید.


چرا ۱۰۰ درصد نه؟


زیرا این تفکر، عملگرا نبوده و کاملا غیرواقعی ست. اگر شما ۱۰۰ درصد به نتیجه کاری که می خواهید انجام دهید اطمینان داشته باشید، با اولین شکست، دلسرد می شوید و از ادامه راه دست می کشید. یک کارآفرین همیشه باید برای شکست و خطرات احتمالی آن آماده باشد.


 


برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق همیشه این 11 مورد را به خاطر داشته باشید:


1- برنامه ریزی کنید


«زمان» برای یک کارآفرین جوان بسیار با ارزش است. پس سعی کنید برای کارهایتان برنامه ریزی داشته باشید.


2- رابطه برقرار کنید


 با افرادی که می توانند به شما کمک کنند رابطه برقرار کنید و در حفظ این روابط بکوشید. اگر شما در این مرحله موفق عمل کنید، دیگر نیازی به فروشنده ندارید. چرا که به راحتی می توانید در خلال روابط خود محصول تان را ارائه کنید.


3- سوال بپرسید


 به خاطر داشته باشید که اطلاعات افراد را هرگز از طریق اظهاراتشان دریافت نکنید بلکه این اطلاعات را با ارزیابی سوالاتی که از آنها می پرسید، بدست بیاورید.


4- در رویاهایتان غرق نشوید


 یادتان باشد چیزهایی که در رویا می بینید نمی توانند به سرعت به واقعیت تبدیل شوند.


5- کارتان را دوست داشته باشید


 آیا فکر می کنید اگر به پول علاقه ای نداشته باشید، می توانید در کسب درآمد موفق باشید؟ اگر کاری که انجام می دهید را با علاقه پیگیری نکنید خیلی زود خسته می شوید و مدام استرس خواهید داشت.


6- خودتان را برای مشکلات آماده کنید


 قوی بمانید و به کارتان ایمان داشته باشید. مطمئن باشید در هرکاری لحظاتی وجود دارد که شما احساس شکست خواهید داشت.


7- با عزیزانتان وقت بگذرانید


 لزومی ندارد ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته را صرف کار کنید. شما نیاز دارید که گاهی اوقات وقتتان را به عزیزان خود اختصاص دهید.


8- وقت‌شناس باشید


بودن در جایی که قرار بوده باشید، در زمانی که قرار بوده باشید، مطابق قولی که داده‌اید،‌ بدون استثناء، بدون بهانه، هربار و همیشه. هرچه از اهمیت این عادت بگویم کم گفته‌ام.


9- کارتان را جدی بگیرید


شما نمی‌توانید انتظار اثربخشی و موفقیت در کسب‌و‌کارتان را داشته باشید مگر اینکه به راستی به کسب‌و‌کار خود، محصولات و خدماتی که عرضه می‌کنید باور داشته باشید. بیشتر کسب‌و‌کارهای خانگی در جدی گرفتن کسب‌و‌کار خود ناموفق هستند و به آسانی از مسیر اصلی خود منحرف می‌شوند، دیگر انگیزه‌ای ندارند و شرایط برای آنها سخت می‌شود. از طرف دیگر، صاحبان این دسته از کسب‌و‌کارها معمولا طعمه‌ی نظرات افراد منفی‌بافی می‌شوند که اصلا آنها را جدی نمی‌گیرند چون آنها در یک دفتر اداری، فروشگاه یا کارخانه کار نمی‌کنند. اما این نظرات بدبینانه که هر روز بر سر صاحبان کسب‌وکار خانگی می‌بارند، زمانی بر آنها بی‌تاثیر خواهدبود که بدانند در سال‌های اخیر تعداد افرادی که در خانه کار می‌کنند و درآمد سالیانه‌ی بسیار خوبی دارند رشد فزاینده‌ای داشته است.


10- هوشمندانه پول خرج کنید


مایه‌ی حیات هر کسب‌و‌کاری گردش نقدی آن است. شما از پول برای خرید کالا، دریافت خدمات، تبلیغات و بازاریابی، تعمیر و تعویض ابزارها و تجهیزات و کسب سود استفاده می‌کنید تا بتوانید به حیات کاری خود ادامه دهید. بنابراین، همه‌ی صاحبان کسب‌و‌کار خانگی باید مدیران مالی هوشمندی باشند که حفظ جریان نقدی و پرداخت به‌موقع صورت‌حساب‌ها را تضمین نمایند. در زمینه‌ی مدیریت هوشمندانه‌ی پول دو وجه وجود دارد:


پولی که به ازای عرضه‌ی محصولات و خدماتتان دریافت می‌کنید (درآمد).


پولی که برای تامین کالا، پرداخت دستمزد و سایر موارد لازم به منظور حفظ فعالیت کسب‌و‌کار صرف می‌نمایید (مخارج).


11- فروش را هدف اصلی قرار دهید


کارآفرین کسب‌و‌کار خانگی باید همیشه به یاد داشته باشد که بازاریابی و فعالیت‌های تبلیغاتی علی رغم هزینه، دقت و هدف گذاری مناسب، تا زمانی که به یک نکته‌ي مهم یعنی درخواست فروش بی‌توجهی نماید، کاملا بی‌ارزش خواهدبود. این حرف به آن معنا نیست که یک فروشنده‌ی خوب، یک بازاریاب باهوش یا یک متخصص روابط عمومی اصلا دارایی‌های فوق‌العاده‌ای برای کسب‌و‌کار شما نیستند. اما اگر شما فعالانه از مشتری نخواهید که محصول شما را بخرد، همه‌ی این مهارت‌ها بیهوده خواهندبود.


 


اشتباهات رایج کارآفرینان جوان


1- تمرکز فقط بر روی پول


البته ما کار را انجام می دهیم برای پول در آوردن. اما تمرکز بر روی پول باید در مراحل دوم یا حتی سوم باشد. از آنجا که مهمترین اصل، اطمینان از پایداری در بازار و پیشی گرفتن از رقیبان است.


2- بی تاب و بی صبر بودن


برای دست یابی به موفقیت باید راه های سخت و دشواری را پیمود. لطفا توجه داشته باشید که شما برای رسیدن به هدف و در صدر بودن باید موانع زیادی را پشت سر بگذارید.


3- حرف زیاد، کار کم


می دانیم که دوست دارید که ایده های خود را به همه بگویید و خود را به دیگران ثابت کنید اما اجازه دهید با تمرکز بر روی کار و پیشرفت، موفقیت شما با آنها سخن بگویید.


4- پرش از خطرات و ریسک ها


همه کار آفرینان جدید باید ریسکهایی را قبول کنند. بزرگترین ریسک رقیبان شما هستند. جنبه های متفاوت کار خود را در مقایسه با رقیبان برجسته کنید. الزامات و قوانین مربوط به کار خود را بدانید.


5- اهمیت ندادن به بازاریابی و تبلیغ


یکی از بزرگترین اشتباهات اهمیت ندادن به فروش، بازاریابی و ارتقاء است. ایده های خوب، به تنهایی کافی نیست. باید فکر و ایده و کار خود را به خوبی نشان دهید و در این مورد از یک حرفه ای کمک بگیرید.


6- حرص و طمع را با جاه طلبی اشتباه نگیرید


همه ی ما دوست داریم موفق شویم. اما این بدین معنا نیست که برای رسیدن به آن چشم بسته هر کاری را انجام دهیم. اما اگر نیاز به سرمایه گذار داریم باید در این مرحله طمع نکنیم و معقول ترین سرمایه گذار را انتخاب کنیم و هی نگوییم شاید سرمایه گذار بهتری پیدا شود.


7- زود خسته شدن


شما یک ایده بسیار خوب، یک سرمایه گذار موفق، و تمام مراحل بالا را با دقت انجام داده اید اما باز به نتیجه ی مطلوب نرسیده اید. لطفا صبور باشید و زود خسته نشوید. زیرا موفقیت یک فرایند طولانی و دشوار است. خودتان را باور کنید و یاد بگیرید حتی زمانی که سقوط کردید به سرعت دوباره مسیر خود را مشخص کنید.


 


گردآوری شده از:


چطور


آکادمی فروش


وارونه


 


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: کارآفرینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته