دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تحویل مسکن مهر پردیس به تاخیر افتاد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه ساخت 100 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس 5 ماه مانده به اتمام دولت گذشته کلنگ خورد، گفت: با توجه به اینکه آخرین کلنگ‌زنی‌های مسکن مهر در شهر جدید پردیس بود، این واحدها را دیرتر به متقاضیان تحویل می‌دهیم.
کد خبر : 46403

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محسن نریمان در نشست خبری پنجمین نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در صورت عدم شروع ساخت مسکن مهر در پردیس توفیق خوبی در این پروژه حاصل می‌شد، گفت: فاصله شهر جدید پردیس تا تهران حدود 15 کیلومتر است، اما دیوار حائلی که باید برای جلوگیری ریزش ساختمان‌ها ایجاد کنیم به طول 35 کیلومتر است.


وی تصریح کرد: اگر در بافت فرسوده پامنار تهران محوطه‌ای را خریداری و ساختمان سازی می کردیم، به مراتب واحدهای مسکونی را ارزان‌تر از مسکن مهر پردیس به متقاضیان تحویل می‌دادیم.


نریمان ادامه داد: یکی از سیاست‌های عمومی دولت در ایجاد شهرهای جدید، اتصال آنها به شهرهای مادر است که برای این امر باید ارتباط ریلی و جاده‌ای مناسب برقرار شود.


معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بر این اساس ارتباط ریلی پرند با مترو تهران از طریق شهرداری پیگیری می‌شود. همچنین اتصال ریلی سه شهر جدید اصفهان از جمله بهارستان، مجلسی و فولاد شهر به متروی این شهر در دست اقدام است.


گر در بافت فرسوده پامنار تهران محوطه‌ای را خریداری و ساختمان سازی می کردیم، به مراتب واحدهای مسکونی را ارزان‌تر از مسکن مهر پردیس به متقاضیان تحویل می‌دادیم

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اتصال ریلی شهر هشتگرد نیز باید تا انتهای سال برقرار می‌شد و به علت محدودیت منابع مالی به تعویق افتاد، در صورت تامین ارتباط ورود مستقیم متروی تهران فراهم خواهد شد.


نظارت بر تعاونی‌های مسکن مهر وظیفه قانونی ما نیست


نریمان با بیان اینکه نظارت بر تعاونی‌های مسکن مهر از وظایف قانونی شرکت عمران شهرهای جدید محسوب نمی‌شود، گفت: ما برای اتمام پروژه مسکن مهر و به درخواست متقاضیان به بحث مشکلات تعاونی‌ها وارد شده و تا حد امکان آنها را حل و فصل می‌کنیم.


وی افزود: سعی داریم مشکلات میان پیمانکار و متقاضی مسکن مهر در تعاونی‌های شهرهای جدید با مصالحه حل و فصل شود، اما در غیر این صورت تفاهم نامه‌ها را از حالت دو جانبه خارج و به سه جانبه تبدیل می‌کنیم.


مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره مشکلات مسکن مهر مپسا هم گفتد: مپسا به عنوان یک شرکت دولتی دچار مشکلات مدیریتی شد که به همین دلیل نیز برای حل و فصل این مشکلات به بانک رفاه واگذار شد.


به گفته وی اکنون بخش زیادی از معضلات متقاضیان مسکن مهر مپسا با واگذاری این شرکت به بانک رفاه رفع شده و باقی مشکلات نیز باید از طریق قوه قضائیه پیگیری شود.


معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تخلف پیمانکاران مسکن مهر هسا نیز گفت: با توجه به اینکه 50 هزار واحد مسکن مهر در دست هسا است، بنابراین جلسه‌ای را با مسئولان ذیربط برای انجام اقدامات عمیق‌تر و رسیدن به تفاهم اولیه با پیمانکار برگزار کردیم.


نریمان با بیان اینکه پیمانکار برای هر متر مربع مسکن مهر متقاضی انعقاد قراردادی با مبلغ بیش از یک میلیون و 200 هزار تومان است، بیان کرد: بر این اساس همه قراردادهای جدید به نفع مشتریان مسکن مهر نیست، چرا که تسهیلات دولت به مسکن مهر تنها شامل زمین رایگان و وام ارزان 4 درصدی است و باقی هزینه‌ها را باید مردم بپردازند.


13 شهر جدید در نقاط مختلف کشور مانند چابهار، کوشک در عسلویه، فارس، تابناک، خوارزمی، شیخ بهایی، پرنیان، امیرکبیر و ... ایجاد خواهد شد

وی تاکید کرد: بر همین اساس سعی داریم برای کاهش هزینه‌ها با پیمانکاران به تفاهم برسیم تا متقاضیان هزینه‌های بیشتری ندهند.


مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: قراردادهای مسکن مهر یک ساله بود که در صورت اجرای درست این پروژه نباید مسکن مهری به دولت یازدهم تحویل داده میشد.


او درباره افزایش قیمت مسکن مهر نیز اظهار کرد: شرکت‌های عمران هیچ پولی از متقاضیان مسکن مهر دریافت نمی‌کنند و ما تنها صورت وضعیت‌هایی برای آزاد شدن اعتبارات و برداشت پیمانکاران به بانک مسکن ارائه می‌کنیم.


میریان: ایجاد 13 شهر جدید در کشور


همچنین در این نشست عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از ایجاد نسل دوم شهرهای جدید در کشور خبر داد و گفت: 13 شهر جدید در نقاط مختلف کشور مانند چابهار، کوشک در عسلویه، فارس، تابناک، خوارزمی، شیخ بهایی، پرنیان، امیرکبیر و ... ایجاد خواهد شد.


شمس میریان اظهار کرد: بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان برنامه ریزی برای سرمایه گذاری خارجی در این شهرها صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم با سرمایه‌گذاری‌های خارجی این نقاط جمعیتی را نیز ایجاد کنیم.


محمدزاده: افزایش طلاق نیاز به مسکن را افزایش داد


عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن هم در این نشست با بیان اینکه 700 هزار واحد مسکن مهر در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: ایجاد خدمات روبنایی مانند فضای سبز، امکانات حمل ونقلی و ... از اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن است.


علی اکبر محمدزاده با بیان اینکه مهمترین دستاورد طرح جامع مسکن شناخت ضرورتهای این بخش تا افق 1404 بود، اظهار کرد: در بخش تخریب و نوسازی بافت‌های فرسوده سالیانه 300 هزار مسکن جدید مورد نیاز است، این در حالی است که فرم استفاده از سکونت در کشور در حال تغییر بوده و اکنون یک خانواده در حال استفاده از چند خانه هستند.


وی با بیان اینکه از هر 2.8 ازدواج در تهران یک مورد به طلاق منجر می‌شود، بیان کرد: افراد متقاضی زندگی‌های مجردی نیازهای جدید مسکن هستند؛ کما اینکه دولت باید برای دهک‌های پایین جامعه نیز تامین زمین کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته