دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1398 - 20:00
حجت‌الاسلام سلیمی در گفتگو با آنا:

دولت بعدی وارث بدهی‌های دولت روحانی خواهد بود/ لزوم بازنگری اعتبارات بودجه پژوهشی سال 99

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه در بودجه پژوهش و آموزش باید تجدید نظر صورت گیرد، گفت: فردی که پس ا‌ز آقای روحانی رئیس جمهور شود، باحجم عظیمی از بدهکاری‌های به جا مانده از دولت روحانی مواجه است.
کد خبر : 462848
201903101017762878.jpg

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در تحلیل لایحه بودجه 99 آن را دارای ایرادهای عمده دانست و اظهار کرد: اصلاحات ساختاری که از سال گذشته مقرر بود در بودجه اتفاق بیفتد، در این بودجه صورت نگرفته است.


وی افزود: لایحه بودجه‌ای که به مجلس آمده هیچ نوآوری و انطباقی با شرایط فعلی کشور ندارد.


نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط کشور ویژه است و بودجه باید با توجه به مشکلات روز تدوین می‌شد، تصریح کرد: لایحه‌ای که دولت ارائه کرده کپی از بودجه سنوات قبل است و فقط اعداد و ارقام آن جابه‌جا شده است.


سلیمی با تأکید براینکه آینده فروشی در لایحه دولت موج می‌زند، خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور در این لایحه آینده را پیشخور کرده و فردی که پس ا‌ز آقای روحانی رئیس جمهور شود، باحجم عظیمی از بدهکاری‌های به جا مانده از دولت روحانی مواجه است.




بیشتر بخوانید:


کبیری: شرکت‌های دولتی همچنان حیاط خلوت هیئت مدیره‌ها هستند




عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دست‌اندازی بر صندوق توسعه ملی در این بودجه 99 وحشتناک است. همچنین در بخش حقوق‌ها دولت 15 درصد افزایش در نظر گرفته و با افتخار هم از آن نام می‌برند در حالی‌که این رقم اصلاً با تورم همخوانی ندارد.


وی اضافه کرد: دولت خود اذعان دارد که تورم سال گذشته 31 درصد بوده و امسال به 42 درصد رسیده، بنابراین افزایش 15 درصدی حقوق، توان خرید مردم را به شدت کاهش می‌دهد.


نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه بودجه‌ای که دولت برای سال 99 نوشته است، سبب افزایش نقدینگی می‌شود، یادآور شد: نقدینگی یعنی وجود پول پرقدرت در جامعه که نتیجه آن تورم بیشتر خواهد بود. زمانی که آقای روحانی دولت را تحویل گرفت نقدینگی در کشور 400 هزار میلیارد تومان بود و اکنون سه برابر رسیده است که این حجم از تورم در تاریخ بی‌سابقه است.




بیشتر بخوانید:


دلخوش اباتری: احتمال تصویب بودجه سال ۹۹ به صورت چند دوازدهم




عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه در بودجه پژوهش و آموزش حتماً باید تجدید نظر صورت گیرد، گفت: در بخش آموزش و پرورش نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم، در بخش پژوهش هم ضریب رشدمان نسبت به سال گذشته به شدت کاهش پیدا کرده که اینها آسیب‌زاست.


وی اضافه کرد: لایحه بودجه در بخش پزشکی هم متأسفانه کمبودها خودنمایی می‌کند و توزیع بودجه در وزارت علوم هم متوازن نبوده و رشد آن قابل دفاع نیست.


سلیمی با اشاره به اینکه عدم توجه به بخش بهداشت سبب گرانی درمان می‌شود، خاطرنشان کرد: بودجه سال 99 حتی به تولید و رفع بیکاری هم کمک نمی‌کند، بنابراین به آن رأی نمی‌دهم و معتقدم بودجه 99 باید به صورت دو دوازدهم بسته شود تا لایحه بودجه برای اصلاح به دولت به دولت بازگردد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته