دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر دفتر مدیریت مصرف آب آبفا اعلام کرد:

مصرف سالانه 100 میلیون متر مکعب آب شرب برای آبیاری فضای سبز

مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آبفای کشور گفت: بر اساس آمارها سالانه 100 میلیون متر مکعب آب شرب صرف آبیاری فضای سبز در کشور می‌شود که این رقم بسیار بالایی است.
کد خبر : 45264

محمد فیض‌زاده در گفت‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه در برخی نقاط تهران از شبکه آب شهری برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور، تمام تلاش وزارت نیرو و وزارت کشور بر جداسازی مصرف فضای سبز از شبکه است.


وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته میزان برداشت از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز بیش‌ از 100 میلیون متر مکعب بود که با اقدامات پیشگیرانه وزارت نیرو این میزان کاهش یافته و همچنان در حال سیر روند نزولی خود است.


فیض‌زاده با بیان اینکه برای آبیاری فضای سبز باید منابع آبی وجود داشته باشند، ادامه داد: آبیاری فضای سبز باید با منابع آبی غیرشرب صورت گیرد و در این زمینه نیز باید شهرداری‌ها همکاری لازم را با وزارت نیرو انجام دهند.


مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آبفای کشور اظهار کرد: جداسازی آب مصرفی فضای سبز از شبکه شرب شهری در برنامه ششم توسعه کشور نیز دیده شده است که بر اساس آن باید میزان استفاده از شبکه شهری برای آبیاری فضای سبز به صفر برسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته