دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

حقایق پنهان ماجرای استراماچونی و باشگاه استقلال/ قربانی: طرفین از هواداران سوءاستفاده می‌کنند

ماجرای سرمربی ایتالیایی استقلال با مدیران باشگاه دارای حقایق پنهانی است که به نظر پیشکسوت آبی‌پوشان طرفین این قرارداد در حال سوءاستفاده از هواداران هستند.
کد خبر : 452314
استراماچونی.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، داستان آندره‌آ استراماچونی و باشگاه استقلال هر روز وارد فاز جدیدی می‌شود که این ماجرا را پیچیده‌تر از قبل می‌کند.


استقلال پس از شروع ضعیف در این فصل از هفته ششم روی دور پیروزی افتاد و با کسب 22 امتیاز از 8 بازی به صدر جدول لیگ برتر فوتبال صعود کرد؛ اما در ادامه راه آندره‌آ استراماچونی تصمیم گرفت به خاطر دریافت نکردن مطالبات معوقه‌اش از ایران برود و آبی‌پوشان در سه بازی اخیر تنها 4 امتیاز گرفتند و از کورس قهرمانی عقب افتادند.


مدیران استقلال که از وزارت‌های امور خارجه و ورزش و جوانان برای پرداخت مطالبات معوقه استراماچونی و دستیارانش کمک گرفته بودند موفق به پرداخت 160 هزار یورو به‌حساب او شدند که البته این واریز بیش از دو هفته طول کشید اما روز جمعه هفته گذشته این پول به‌حساب سرمربی استقلال واریز شد و به نظر می‌رسید در جلسه‌ای که میان استراماچونی و نماینده باشگاه در سفارت ایران در رم ایتالیا برگزار شد، توافق نهایی صورت گرفته و سرمربی استقلال به ایران بازمی‌گردد.


11 شرط استراماچونی برای استقلال


شب گذشته سایت باشگاه استقلال با انتشار گزارشی اعلام کرد نامه‌ای از سوی وکیل استراماچونی ارسال شده که دارای 11 شرط است و برای تنویر افکار عمومی و ارتباط شفاف با هواداران منتشر می‌شود. در این گزارش به مواردی اشاره شد که خواسته‌های نامعقولی از سوی استراماچونی در آن دیده می‌شود. مهم‌ترین موارد شامل کاهش مدت قرارداد، پرداخت کل مبلغ قرارداد پیش از اتمام فصل، تهیه بلیت رفت و برگشت بیزینس برای سرمربی و خانواده‌اش، بلیت اکونومی برای دستیاران استراماچونی، پرداخت اجاره آپارتمان‌های سرمربی و دستیارانش تا خرداد سال آینده، مبلغ خالص ۹۰۰ هزار یورو برای نقل و انتقالات زمستانی، پرداخت حقوق معوقه بازیکنان و تعهد برای پرداخت مطالبات بعدی و ... است.


استراماچونی: مدیران استقلال دروغ می‌گویند


به‌دنبال این اتفاق آندره‌آ استراماچونی در اینستاگرام خود موارد متعددی را منتشر کرد: «مدیران باشگاه استقلال دروغ می‌گویند. آن‌ها از روز اول برای من دردسر آفریدند، دستمزد را منظم پرداخت نکردند، باعث ایجاد مشکلاتی با مقامات ایتالیا شدند، از رفتن من خوشحال بودند و جشن گرفتند، مرا به داشتن پیشنهاد بهتر متهم کردند، همه تلاششان را انجام می‌دهند تا به ایران برنگردم، بارها خواهان کنفرانس مطبوعاتی شدم تا حقایق به مردم گفته شود اما با آن مخالفت شده، می‌خواهند با آبروی من بازی کنند و من را در مقابل هواداران قرار دهند، آماده بازگشت به ایران هستم، نمی‌دانم مربی خوبی هستم یا نه، اما یقین دارم فرد صادقی هستم.»


اتفاقاتی که میان باشگاه استقلال و آندره‌آ استراماچونی رخ داده باعث شده تا تشخیص گوینده واقعیت سخت شود.


پیروز قربانی درباره اینکه در ماجرای آندره‌آ استراماچونی و باشگاه استقلال چه کسی حقیقت را بیان می‌کند، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: به اعتقاد من مردم ایران سرِ کار هستند. متأسفانه بسیاری از این مردم هم دوست دارند که این ماجراها ادامه پیدا کند تا سرگرم باشند. میان باشگاه استقلال و سرمربی این تیم یک نفر راست می‌گوید ولی حقیقت ماجرا این است که طرفین دارند از این قضیه سوءاستفاده می‌کنند.


وی ادامه داد: متأسفانه مردم ایران نمی‌خواهند واقعیت را بپذیرند. آن‌ها از سوی استراماچونی و باشگاه استقلال بازی می‌خورند و اتفاقات رخ داده در این باشگاه باعث شده آن‌ها نتوانند حقیقت را تشخیص دهند. بنابراین ترجیح می‌دهند احساسی عمل کنند و با شنیدن هر حرفی علیه طرف مقابل موضع می‌گیرند.


پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: اگر مواردی که باشگاه استقلال در خصوص خواسته‌های استراماچونی منتشر کرده صحت داشته باشد، یعنی خاک‌برسر ما که بدتر از قرارداد ترکمانچای را پذیرفته‌ایم. باید دودستی بر سر بکوبیم که ورزش ایران به استعمار سرمربی ایتالیایی استقلال درخواهد آمد. البته اگر این موارد حقیقت داشته باشد و باشگاه استقلال چنین شرایطی را بپذیرد.


وی افزود: در اتفاقاتی که میان استراماچونی و استقلال رخ داده، هواداران بیش از همه متضرر شده‌اند. پنج امتیاز هدر رفت و این موضوع در قهرمانی آبی‌پوشان 100 درصد تأثیر دارد. دلم برای بازیکنان می‌سوزد که با تمام وجود تلاش می‌کنند. کسانی که تشخیص نداده‌اند از آن‌ها سوءاستفاده می‌شود مقصر اصلی هستند چون در اتفاقاتی که رخ داده مشخص است طرفین تمام حقیقت ماجرا را بیان نمی‌کنند.


قربانی یادآور شد: مدیران باشگاه استقلال با انتشار خواسته‌های استراماچونی باعث تحقیر این باشگاه شده‌اند. حتی اگر این موضوع صحت هم نداشته باشد، نباید با عزت استقلال بازی کرد. مدیران باشگاه استقلال زیر فشار هواداران، دستمزد وینفرد شفر را دو برابر کردند و حالا باشگاه استقلال باید تمام مطالبات معوقه سرمربی آلمانی را پرداخت کند. مدیریت باشگاه نباید تحت فشار هواداران که احساسی تصمیم می‌گیرند، عمل کند. طرفداران استقلال بارها به حسن روشن، جواد زرینچه و امیر قلعه‌نویی که سه قهرمانی در لیگ برتر برای استقلال کسب کرده، توهین کردند. اگر به ناصر حجازی و منصور پورحیدری هم توهینی نمی‌شود، به این دلیل است که آن‌ها مرحوم شده‌اند و به‌نوعی زینت باشگاه استقلال محسوب می‌شوند.


وی تأکید کرد: متأسفانه در فضای مجازی چون دسترسی به اشخاص ممکن نیست، خیلی‌ها شجاع می‌شوند و حرف‌هایی می‌زنند که باعث رقم خوردن اتفاقات تلخی برای استقلال می‌شود. نباید تحت این فشار قرار گرفت و باید عاقلانه تصمیم بگیریم. اگر در ماجرای استراماچونی قراردادی بسته شود که به ضرر استقلال باشد، بدون تردید آینده این باشگاه به خطر بیشتری می‌افتد.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته