دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1394 - 14:30
زارع:

زنانِ عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان باید نقش برجسته‌ای در اقتصاد کشور داشته باشند

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با توجه به اهمیت حضور بانوان در جامعه گفت: زنانِ عضو باشگاه باید نقش برجسته‌ای در جامعه و شکوفائی صنعت و اقتصاد کشور داشته باشند.
کد خبر : 45220

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به منظور تحول در باشگاه، ارتقای تعاملات علمی، پژوهشی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و تشریک مساعی با مسئولان، نخستین کارگروه تخصصی بانوان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران پزشکی با حضور جمعی از معاونان و مدیران این واحد، اعضا و چهره‌های استعدادهای درخشان و همچنین نخبگان واحد در واحد علوم پزشکی تهران برگزار شد.


مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد در این کارگاه اظهار کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان پل یا مفصلی است بین صنعت، دانشگاه و خدمات، پس پژوهشگران، خصوصاً بانوان نخبه و عضو باشگاه را دریابیم و تلاششان را ارج نهیم.


دکتر کریم زارع به ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌ها و طرح‌های تحقیقاتی تجاری سازی شده باشگاه پرداخت.


زارع: در چهارمین جلسه کمیسیون دائمی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به اتفاق اکثریت آرا ۵ مورد؛ مردم نهاد شدن باشگاه، ایجاد صندوق حمایت از نخبگان و پژوهشگران جوان باشگاه، طرح نگارش کتاب ۱۱۰ تن از تأثیرگذاران علم و فرهنگ در ایران، ارتباط بین شهر دانائی و شهر رسانه و ارتقاء، تکمیل و گسترش سیستم پیوند باشگاه به تصویب رسید

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد با توجه به تصویب ایجاد معاونت تجاری سازی و کارآفرینی در باشگاه افزود: خوشبختانه در شصت و یکمین جلسه هیأت امنای باشگاه مصوب شد؛ اعطای تسهیلات پژوهش و فناوری به اعضای باشگاه که عضو هیأت علمی یا دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند از کل اعتبارات پژوهش و فناوری واحد مربوطه و به سایر اعضای باشگاه صرفاً از محل ۵/۲ درصد اعتبارات پژوهش و فناوری واحد مربوط انجام می‌گیرد که این بخشنامه جدید دکتر حمید میرزاده، حرکت نوینی در راستای تجاری سازی و کارآفرینی ایجاد خواهد کرد که جا دارد از وی و اعضای هیأت امنای باشگاه بنحو شایسته‌ای تشکر و قدردانی کنم.


زارع ادامه داد: در چهارمین جلسه کمیسیون دائمی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به اتفاق اکثریت آرا ۵ مورد؛ مردم نهاد شدن باشگاه، ایجاد صندوق حمایت از نخبگان و پژوهشگران جوان باشگاه، طرح نگارش کتاب ۱۱۰ تن از تأثیرگذاران علم و فرهنگ در ایران، ارتباط بین شهر دانائی و شهر رسانه و ارتقاء، تکمیل و گسترش سیستم پیوند باشگاه به تصویب رسید.


مشاور ریاست عالی دانشگاه عنوان کرد: ارتباط شهر رسانه و شهر بین المللی و فناوری را مورد توجه قرار داده، چون قرار شده محلی برای گردهمایی متخصصان رسانه در ارتباط با شهر دانائی قرار گیرد.


زارع با تأکید بر جنبش نرم‌افزاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان گفت: باشگاه قصد دارد در راستای تجاری‌سازی و کارآفرینی و همچنین تحقق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، تغییرات اساسی در آیین‌نامه‌ها و تجاری سازی فعالیت‌ها و کارآفرینی را در دستور کار قرار دهد.


وی از بانوان نخبه و اعضای باشگاه واحد تهران پزشکی دعوت کرد تا در زمان مقتضی از نمایشگاه اختراعات و دستاوردهای علمی و پژوهشی اعضای باشگاه در ستاد مرکزی دیدن کرده و از نزدیک با این آثار بسیار ارزشمند آشنا شوند و از زحمات رئیس، معاونان و رئیس باشگاه واحد پزشکی و رئیس کارگروه تخصصی بانوان تشکر کرد.


سپس هر یک از اعضاء و نخبگان سؤالات و ابهامات خود را مطرح و از سوی زارع و مسئولان حاضر در جلسه به یکایک آن‌ها به صورت مفصل و تشریحی پاسخ داده و برای موفقیت بانوان نخبه در تولید مقالات، ارتقای سطح علمی، تولید آثار پژوهشی برجسته و عضویت، پیشنهادات لازم را ارائه دادند.


در نشست پایانی نیز علاوه بر اعضای حاضر در این کارگروه، دکتر یحیوی رئیس اسبق واحد علوم پزشکی در جمع نخبگان و پژوهشگران جوان حضور یافته و با تشکر از مشاور ریاست عالی دانشگاه و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و ابراز خوشوقتی از حضور در این جلسه، نکات ارزنده و قابل توجه‌ای را در راستای ایجاد تحول در باشگاه و فعالیت‌های کارگروه بانوان باشگاه عنوان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته