دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رضاپور تأکید کرد؛

لزوم ارائه رویکرد پژوهش‌محور در حل معضلات کنونی کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر با ابراز امیدواری برای حل معضلات جاری جامعه از طریق پژوهش‌های عملیاتی و کاربردی بر لزوم ارائه رویکرد پژوهش‌محور در حل معضلات کنونی کشور تأکید کرد.
کد خبر : 451098
DSC07226.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از آذرشهر به‌مناسبت هفته پژوهش نشست تخصصی با عنوان افق‌های نو در پژوهش‌های حقوقی با حضور و سخنرانی مهدی آقاپور نماینده دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در شمالغرب کشور، علی کارگری‌رضاپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر، محمدرضا ملکپور معاون، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد آذرشهر و تعدادی از استادان و دانشجویان رشته حقوق و سایر رشته‌ها برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر در این همایش با تبریک هفته پژوهش به همه پژوهشگران و ابراز امیدواری برای حل معضلات جاری جامعه از طریق پژوهش‌های عملیاتی و کاربردی بر لزوم ارائه رویکرد پژوهش‌محور در حل معضلات کنونی کشور تأکید کرد.


کارگری‌رضاپور یکی از دغدغه‌های فعلی جامعه را به‌روزنکردن قوانین جاری و تقویت عوامل بازدارندگی از قانون‌گریزی برشمرد و اظهار کرد: « افزایش تعداد زندانیان و راهگشانبودن این نوع مجازات پژوهش‌های جدی در این زمینه را می‌طلبد.»


نماینده دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در شمالغرب کشور نیز با تبریک هفته تحقیق، پژوهش و توسعه به تمام کسانی که گامی، فکری و توسعه‌ای در امور پژوهش جامعه خویش را دارند، بیان کرد: «بر اساس آیات قرآن کریم قدم نخست پژوهش، تفکر است. براساس دیدگاه دین اسلام و قرآن  حتی قبول دین بدون تحقیق و پژوهش باطل است.»


مهدی آقاپور عنوان کرد: «خداوند در قرآن کریم تخمین، گمان و ظن را در مورد یک مطلب رد کرده و به جای آن تحقیق و پژوهش و کاوش علمی را فرموده و دانا و نادان را به بینا و نابینا تشبیه کرده که این تشبیه به‌خوبی قابل درک و فهم است.»


وی با ارائه آماری درباره بودجه پژوهشی شرکت‌ها و نهادهای مختلف جهان، سرانه پژوهشی کشور را ناکافی خواند و خواستار تجدید نظر مسئولان در این زمینه شد.


آفت بزرگ پژوهش چیست؟


نماینده دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در شمالغرب کشور مقاله‌گرایی و توجه‌نکردن به کیفیت و کاربردی‌بودن تحقیقات را آفت بزرگ پژوهش برشمرد.


آقاپور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره پژوهش که همانا علم بدون تحقیق و پژوهش امکان‌پذیر نیست، گفت: «این مطلب باید به‌صورت جدی در عرصه علم و پژوهش کشور به‌صورت برنامه مدون  تدوین و اجرا شود تا بتوانیم شاهد پیشرفت بیش از پیش میهن عزیزمان باشیم.»


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته