دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1398 - 14:30
نقوی‌حسینی در گفتگو با آنا:

هیچ راهی برای مذاکره با آمریکایی‌ها وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حتی با وجود کشور میانجی، هیچ راهی برای مذاکره با آمریکایی‌ها وجود ندارد مگر اینکه آنان به تعهدات برجام بازگردند.
کد خبر : 451076
121927_Orig.jpg

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به ژاپن و برخی اظهارنظرها مبنی بر احتمال میانجی‌گری ژاپن میان ایران و آمریکا، اظهار کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با آمریکا کاملاً شفاف بوده و بارها اعلام شده است.


وی افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در برجام، هیچ نوع گفتگو، مذاکره و نشست با آنان غیرممکن و در دستور کار نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که مذاکرات و توافق‌های لازم با آمریکایی‌ها انجام شده و آنان باید اکنون به تعهدات خود عمل کنند.


نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها خلاف قوانین بین‌المللی از برجام خارج شدند و به تعهدات خود عمل نکردند، حتی اروپا هم به تعهدات خود پس از مذاکرات برجام عمل نکرد، بنابراین حتی با وجود کشور میانجی هیچ راهی برای مذاکره با آمریکایی‌ها وجود ندارد، مگر اینکه آنان به تعهدات برجام بازگردند.


وی گفت: سفر رئیس‌جمهور به ژاپن در رابطه با گسترش مناسبات اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی با کشورهاست و هیچ ارتباطی با نقش میانجی‌گری ژاپن و ارائه پیشنهاد جدید برای ایران ندارد.


به گزارش آنا, حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برای گفتگو با شینزو آبه نخست ویر ژاپن 28 آذر (19 دسامبر) به این کشور سفر می‌کند. خبرگزاری‌های ژاپنی به نقل از نخست وزیر این کشور اعلام کردند که توکیو در حال رایزنی برای دیدار است که با هدف حل بن‌بست موضوع هسته‌ای ایران با آمریکا است.


سفر روحانی نخستین سفر رئیس‌جمهور ایران به ژاپن از زمان سفر رئیس دولت اصلاحات در اکتبر سال ۲۰۰۰ است. پیش از این شینزو آبه حامل پیام ترامپ برای ایران شده بود که با پاسخ صریحی از سوی مقام معظم رهبری مواجه شد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته