دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1398 - 16:58
حجت‌الاسلام سلیمی در گفتگو با آنا:

طرح آمایش وزارت علوم نیازمند بازنگری جدی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح آمایش وزارت علوم بررسی شد و نمایندگان به شدت با آن مخالفت کردند. این طرح از حساسیت‌های بالایی برخوردار است و باید بازنگری شود.
کد خبر : 450884
201903101017762878.jpg

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح آمایش وزارت علوم در دستور کار بود که نمایندگان اعلام کردند به شدت با سبک وزارت علوم در این طرح مخالف هستند.


وی افزود: طرح آمایش وزارت علوم در صورت پیاده سازی فتنه دیگری در کشور خواهدبود. امیدواریم وزارت علوم پیام لازم را دریافت کرده باشد و مانند دولت در طرح بنزین عمل نکند که به‌رغم هشدار مجلس با لجبازی کشور را به آشوب کشاند.


نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح آمایش وزارت علوم باید بازنگری شود چرا که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.


نماینده مردم دلیجان تأکید کرد: مبحث دیگری که در کمیسیون مطرح شد، بودجه آموزش و پرورش بود. دولت در بودجه 61 هزار میلیارد برای آموزش و پرورش اختصاص داده است ولی نیاز فعلی آموزش و پرورش بسیار فراتر از این بودجه است.


وی گفت: آموزش و پرورش حداقل به 74هزار نیاز است تا بتوانیم سرانه آموزش و پرورش را پیش ببریم. ما در بخش‌های آموزشی، استخدام نیروی جدید و رتبه بندی معلمان مشکلاتی داریم که با این بودجه پاسخگو نخواهد بود.


سلیمی درباره بررسی طرح استیضاح وزیر آموزش و پروش در جلسه امروز گفت: به دلیل اینکه برخی نمایندگان امضاهای خود را پس گرفتند و تعداد امضاها به زیر 10 رسید، استیضاح وزیر آموزش و پرورش هم طبق قانون از جریان افتاد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته