دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1398 - 10:24
میرزاده در گفتگو با آنا:

دولت برای جبران تعطیلی‌ها در نظام آموزشی فکری کند/ باید مشوق‌هایی برای خروج کارخانه‌ها از کلان‌شهرها در نظر گرفته شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای جبران تعطیلات نظام آموزشی فکری کند در غیراین صورت خسارت قابل توجهی به نظام آموزشی وارد می‌شود.
کد خبر : 452343
BS0K8598.jpg

سید حمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره چگونگی ورود کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به آسیب تعطیلات ناشی از آلودگی هوا به نظام آموزشی کشور اظهار کرد: دولت در زمینه تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی هوا مسئولیت دارد و رسیدگی به این مشکلات در درجه نخست برعهده مجلس نیست.


وی با بیان اینکه دولت برای جبران تعطیل‌های نظام آموزشی فکری کند در غیر این صورت خسارت قابل توجهی به نظام آموزشی وارد می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه کشور ما در داشتن تعطیلات رتبه بالایی دارد و بهانه‌های زیادی در تقویم و مناسبت‌های گوناگون داریم از سوی دیگر تعطیلات نانوشته هم بیش از تعطیلات از پیش برنامه‌ریزی شده است و اگر فکری در این رابطه نشود، افت آموزشی ناشی از آن قابل جبران نیست.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش که کمیسیون تخصصی در این زمینه است اکنون فقط می‌تواند به عنوان یک دغدغه مسئله را با وزرای آموزش و پرورش و علوم مطرح کند و برنامه‌های آنان را در این زمینه جویا شود و اگر تدبیری نداشته باشند، کمیسیون به آن اولویت می‌دهد.


نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارتخانه‌های آموزشی به‌صورت مستقیم در این زمینه تصمیم نمی‌گیرند و اینگونه تصمیم‌ها فراتر از وزارتخانه گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: ریشه بحران آلودگی هوا در اصلاح سبک زندگی است که باید در محیط آموزشی بررسی و اصلاح شود، متأسفانه امروز جوانان ما حتی برای خرید یک جفت جوراب از بازار با خودروی شخصی به خیابان می‌آیند و با وسایل نقلیه عمومی بیگانه‌اند.


میرزاده با تصریح اینکه دولت می‌تواند برای مقابله آلودگی هوا برنامه داشته باشد، تأکید کرد: بسیاری از مؤسسات و کارخانه‌هایی که در شهرهای بزرگ هستند به آلودگی هوا دامن می‌زنند، دولت باید مشوق‌هایی را برای خروج این کارخانه‌ها از کلانشهرها در نظر بگیرد و داستان ترافیک و آلودگی هوا را ریشه‌ای حل کند، صرف تعطیل کردن مدارس مشکلی را حل نمی‌کند.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر دولت در بررسی‌ها به این نتیجه رسیده که در این ایام همواره با اضطرار آلودگی هوا مواجه است، این را در تعطیلات میان ترم و تابستان ببیند و بعد به صورت مداوم این ایام را تعطیل اعلام کند، متأسفانه اکنون نظام آموزشی کشور آن هم در حساس‌ترین شرایط و زمان امتحانات بدون پیش بینی خسارت‌های آن تعطیل می‌شود که خوب نیست.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته