دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1394 - 09:49
در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

طرح ساماندهی گسترش آموزش عالی در حوزه سلامت تصویب شد

طرح آمایش و ساماندهی گسترش آموزش عالی در حوزه سلامت روز سه‌شنبه در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهوری، تصویب شد.
کد خبر : 15434

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، این طرح جزو نقشه جامع آموزش عالی کشور و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری است.


براساس طرح آمایش و ساماندهی گسترش آموزش‌عالی در حوزه سلامت، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مجموعه‌های زیر نظر وزارت بهداشت در حوزه سلامت، به لحاظ شاخص‌هایی از جمله نیروی انسانی، تجهیزات و جمعیت، به ۱۰ منطقه طبقه‌بندی شده‌اند.


دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این بازنگری و ساماندهی مجدد، عهده‌دار ماموریت‌های فراملی، ملی و برخی نیز مأموریت‌های استانی و ناحیه و شهرهای کوچک شده‌اند.


عدالت آموزشی و مسایل مرتبط با سطح‌بندی دانشگاه‌ها و استفاده بهینه از نیروها و امکانات منطقه‌ای و استانی در این طرح دیده شده است.



این طرح بزودی برای اجرا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ می شود.


در چارچوب این طرح، پیش‌بینی شده است که پس از یکسال اجرا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گزارشی از وضعیت طرح و نواقص احتمالی آن را جهت رفع نواقص و در نهایت، نهایی شدن طرح، به شورا ارائه دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته