دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1398 - 16:05
رئیس پلیس پیشگیری ناجا تأکید کرد؛

لزوم به‌روزرسانی دانش و تجهیزات در دستیابی به پلیس هوشمند

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بر لزوم ارائه آموزش‌های به‌روز انتظامی به کارکنان و استفاده از فناوری و ابزارهای پیشرفته انتظامی در رسیدن به پلیس هوشمند و مقتدر تأکید کرد.
کد خبر : 450642
147.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، محمد شرفی با تأکید بر اینکه امنیت مهمترین پیش نیاز توسعه در هر کشور است، اظهار کرد: پلیس برای ایفای نقش بهتر در این خصوص ارتقاء دانش پلیسی و هوشمندسازی را به‌عنوان مهمترین راهبرد انتخاب کرده است.


وی جامعه امروز را نیازمند پلیسی هوشمند، متخصص و مقتدر دانست و یادآور شد: سازمان‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و اقشار تحصیل‌کرده که از سرمایه‌های اصلی جامعه هستند می‌توانند مهمترین نقش را در ایده‌پردازی و هوشمندسازی پلیس داشته باشند.


رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر ضرورت به‌کارگیری تجهیزات انتظامی پیشرفته عنوان کرد: استفاده از تجهیزات به‌روز و فناوری‌های نوین نیاز غیرقابل انکار در نیروی انتظامی است و تسلط بر دانش و تجهیزات مدرن یکی از مقدمات تحقق پلیس هوشمند است. پلیس باید دائماً از نظر دانش و مهارت در حال یادگیری باشد تا بتواند خدمات بهتر و مضاعفی را به جامعه و مردم آن ارائه دهد.


شرفی با یادآوری افزایش روزافزون مطالبات مردمی از پلیس، گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در نیروی انتظامی به خصوص در حوزه فناوری‌های نوین، فرماندهان و مدیران می‌توانند با ارتقاء دانش و مهارت کارکنان از این مهم حداکثر بهره را ببرند.


وی با اشاره به اینکه هدف از تعالی در تمامی زمینه‌ها کمک به ارتقاء امنیت اجتماعی و احساس امنیت در جامعه است، عنوان کرد: یکی از راه‌های افزایش منزلت پلیس نزدیکی به افکار و سرمایه‌های اجتماعی است تا بتواند از همفکری و مساعدت آنها در جامعه بهره‌مند شود.


رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در راستای تدابیر فرمانده نیروی انتظامی برای پیشگیری از جرائمی چون سرقت و دستیابی به اولویت‌های تعیین شده از طرف ناجا، لازم است تمامی پلیس‌های تخصصی هم‌سو با یکدیگر و با اجرای طرح‌های مستمر انتظامی و عملیاتی، کلانتری‌ها را در دستیابی به اهداف و برنامه‌های تعیین شده همراهی کنند.


شرفی به سهم سایر دستگاه‌ها در تولید امنیت و آگاه‌سازی شهروندان نسبت به وظایف آنان در همراهی با خادمان خود در نیروی انتظامی اشاره و عنوان کرد: تأمین امنیت تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست بلکه همه دستگاه‌ها در تأمین آن نقش و سهم دارند.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته