دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1398 - 19:30
مربی تیم ملی تکواندو در گفتگو با آنا:

باخت‌های تکواندوکاران هشدار خوبی بود/ سهمیه المپیک مردانی با کسب مدال طلا قطعی می‌شود

مربی تیم ملی تکواندو گفت: سجاد مردانی شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات گرنداسلم چین دارد اما این اتفاق در شرایطی رقم می‌خورد که او بتواند به مدال طلا برسد.
کد خبر : 450609
57337663.jpg

محمدعلی بسحاق در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره شانس سجاد مردانی برای کسب سومین سهمیه المپیک گفت: رقابت‌های گرنداسلم 27 آذرماه به میزبانی چین برگزار می‌شود و شانس کسب سهمیه برای مردانی در این رقابت‌ها بسیار بالاست. مردانی در رقابت‌های جایزه بزرگ خیلی متفاوت ظاهر شد؛ اگر او در 30 ثانیه پایانی این مسابقه دچار اشتباه نمی‌شد بدون شک می‌توانست در رقابت‌های جایزه بزرگ به‌صورت مستقیم به المپیک راه پیدا کند. 


وی گفت: مردانی تنها با اختلاف چهار امتیاز از کسب سهمیه بازماند، با این حال امیدواریم که در این مسابقه بتواند با کسب مدال خوش‌رنگ طلا سومین سهمیه تکواندوی ایران را به‌دست بیاورد. در رقابت‌های گرنداسلم مهم‌ترین رقیب مردانی تکواندوکار کره‌ای است که 750 امتیاز دارد، مردانی با امتیاز 730 بعد از او قرار دارد و دومین حریف مردانی هم یک تکواندوکار از کشور چین است که 450 امتیاز دارد. در صورتی‌که اتفاق خاصی نیفتد و مردانی بتواند مدال طلا این رقابت‌ها را کسب کند می‌تواند سومین سهمیه المپیک را کسب کند. در صورتی‌که حریف کره‌ای و چینی هر دو شکست بخورند و مردانی هم در جایگاه چهارم قرار بگیرد باز هم او شانس کسب سهمیه المپیک است اما در صورت پیروزی آنها، مدال طلا، تنها راه کسب سهمیه برای مردانی است. 


مربی تیم ملی تکواندو در مورد عملکرد تکواندوکاران و باخت آنها در ثانیه‌های پایانی اظهار کرد: ما عملکرد تک‌تک تکواندوکاران را بعد از هر مسابقه آنالیز و ایرادات آنها را شناسایی می‌کنیم. تکواندوکارانی که در فینال جایزه بزرگ حضور داشتند از بهترین‌های دنیا بودند و واقعاً کار مقابل آنها سخت بود به خصوص اینکه همه برای کسب سهمیه المپیک به میدان آمده بودند و کوچک‌ترین اشتباه کار را برای ملی‌پوشان سخت می‌کرد. هر سه تکواندوکار ایران در این مسابقه بهترین نمایش را ارائه دادند، من به هیچ‌عنوان قصد توجیه ندارم اما حریفان بسیار قدرتمند بودند و  کسب سهمیه المپیک فشار روحی و روانی زیادی به تکواندوکاران وارد کرده بود.


وی در مورد باخت تکواندوکاران در ثانیه‌های پایانی عنوان کرد: متأسفانه تکواندوکاران ما حرکات چرخشی و تکنیکی را از پایه یاد نگرفتند و زمانی که به اردوی تیم ملی می‌آیند ما با آنها کار می‌کنیم اما فرصت زیادی نداریم و در این مدت کوتاه آنها نمی‌توانند حرکاتی که یاد گرفته‌اند را در مسابقه اجرا کنند. در همین مسابقات نهایی جایزه بزرگ شما دیدید هر سه تکواندوکار ما در ثانیه پایانی روی ضربات چرخشی نتیجه را واگذار کردند.


بسحاق افزود: از طرفی دیگر من فکر می‌کنم ارتباط آنها در ثانیه‌های پایانی به دلیل فشار بالای روحی و روانی با سرمربی قطع می‌شود و همین موضوع دلیل باخت در ثانیه‌های پایانی می‌شود. نوع بازی ملی‌پوشان متفاوت‌تر از قبل شده است، آنها روی حرکات چرخشی کار می‌کنند و جنگنده‌تر از قبل شده‌اند. من فکر می‌کنم باخت‌های آنها در این مسابقه تلنگر و هشدار خوبی برای ما بود چرا که ممکن بود در المپیک این اتفاقات رخ بدهد. 


انتهای پیام/4048/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته