دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1398 - 21:00

باخت در ثانیه‌های پایانی؛ پاشنه آشیل تکواندو ایران/ تکرار اتفاقات تلخ ریو در توکیو؟

اگرچه تیم ملی تکواندو کشورمان در مسابقات مرحله نهایی جایزه بزرگ 2019 به دو سهمیه المپیک توکیو رسید، اما باخت تکواندوکاران در ثانیه‌های پایانی نگرانی‌ها را دو چندان کرد.
کد خبر : 448954
mirhashem.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پرونده تیم ملی تکواندو کشورمان در رقابت‌های مرحله نهایی جایزه بزرگ 2019 به میزبانی مسکو برگزار شد و پرونده تیم ملی تکواندو با کسب دو سهمیه و تک مدال نقره سجاد مردانی بسته شد.


آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی پس از پشت سرگذاشتن ماراتن چهارساله مسافران توکیو شدند و حالا باید خود را برای مسابقات توکیو آماده کنند. هادی‌پور و حسینی در این رقابت‌ها از کسب مدال بازماندند اما توانستند سهمیه کسب کنند. البته فدراسیون تکواندو نام حسینی را در بین اسامی تکواندوکاران المپیکی قرار داده اما باید دید فدراسیون جهانی این موضوع را تأیید می‌کنند یا خیر. 


تیم چهار نفره تیم ملی تکواندو به دو سهمیه المپیک رسید اما مهم‌ترین موضوعی که نباید از آن غافل شد شکست‌های غافلگیر‌کننده ملی‌پوشان تکواندو در ثانیه‌های پایانی بود. هادی‌پور در مرحله رده‌بندی در حالی‌که تنها پنج ثانیه به پایان بازی زمان باقی مانده بود و یک امتیاز هم از حریف خود جلو بود با ضربات پایانی نتیجه را واگذار کرد. 


میرهاشم حسینی هم در شرایطی که در مرحله نیمه‌نهایی در چند ثانیه آخر حتی توانست امتیاز بگیرد اما درست یک ثانیه مانده به پایان بازی اسیر هوشیاری رقیبش شد و مقابل حریف کره‌ای شکست خورد. در مرحله رده‌بندی هم حسینی در پایان راند دوم هشت بر یک از حریفش پیش بود، اما روی چند حمله امتیازات زیادی از دست داد و از رسیدن به مدال بازماند. 


شکست تلخ تکواندوکاران در ثانیه‌های پایانی باز هم تکواندوکاران را غافلگیر کرد و این نشان می‌دهد شکست در ثانیه‌های پایانی پاشنه آشیل تکواندوی ایران است، چرا که مشابه این اتفاق در المپیک ریو هم افتاد و فرزان عاشورزاده در ثانیه پایانی نتیجه را واگذار کرد و دستش از رسیدن به مدال المپیک بازماند.


المپیک توکیو هشت ماه دیگر برای ورزشکاران المپیکی آغاز می‌شود و تاکنون ورزشکاران ایران 29 سهمیه کسب کردند. اگر المپیک ریو را از ادوار المپیک جدا کنیم؛ معمولاً تکواندو در هر دوره‌ای بازوی اصلی مدال‌آوری کاروان ورزشی ایران بوده است. با کسب دو سهمیه که شاید در مسابقات قاره‌ای تبدیل به سه سهمیه شود هوگوپوشان ایران راهی توکیو می‌شوند تا این بار هم سهمی در مدال‌آوری کاروان ایران داشته باشند؛ البته به شرطی که تکواندوکاران ایران هوشیار باشند و از همین حالا اسیر باخت در لحظات پایانی نشوند تا اتفاقات تلخ ریو در توکیو تکرار نشود.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته