دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1398 - 00:05
آنا گزارش می‌دهد؛

راه سخت تکواندوکاران برای کسب سهمیه المپیک/ مدال و صعود به فینال راه رسیدن به توکیو

تیم ملی تکواندو صبح امروز با حضور چهار ملی‌پوش عازم مسکو شد تا با حضور در آخرین مسابقه گزینشی المپیک به سهمیه برسند.
کد خبر : 447547
3304726.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رزمی گروه ورزشی خبرگزاری آنا، آخرین مرحله رقابت‌های گرندپری 2019 با حضور 128 تکواندوکار از 42 کشور در چهار وزن المپیکی از روز جمعه 15 آذرماه به میزبانی مسکو برگزار خواهد شد. آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی، سروش احمدی، سجاد مردانی چهار تکواندوکار ایران در این رقابت‌ها هستند که امروز راهی مسکو شدند تا در این مسابقات حضور پیدا کنند. رقابت‌های فینال گرندپری آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک توکیو است و به همین منظور تیم ملی تکواندو در تلاش است تا بتواند جواز حضور در المپیک را کسب کنند.


فینال گرندپری با حضور ۱۶ نفر برتر رنکینگ المپیکی فدراسیون جهان در هر وزن برگزار خواهد شد و همه تکواندوکاران حاضر در این مسابقه در تلاش هستند تا بتوانند در آخرین فرصت حضور در المپیک، بلیط توکیو را کسب کنند و در آوردگاه بزرگ المپیک به میدان بروند.


در حال حاضر آرمین هادی‌پور تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم در رنکینگ چهارم قرار داد. هادی‌پور در دور نخست با حریفی از برزیل مبارزه می‌کند. هادی‌پور در صورت پیروزی مقابل حریفان بلژیکی و روسیه‌ای به میدان می‌رود. تکواندوکار روسی رنکینگ پنجم را در اختیار دارد وبا فاصله اندکی با نماینده کشورمان در مسیر المپیک رقابت تنگاتنگی با هم دارند و در صورت برتری سهمیه المپیک را از آن خود خواهد کرد.


سروش احمدی در وزن 68- کیلوگرم در دور نخست با حریفی از بلژیک مبارزه می‌کند و در صورت پیروزی باید با حریف بلژیکی و اردن مبارزه کند.


میرهاشم حسینی دیگر نماینده تکواندو ایران در وزن 68-کیلوگرم، باید ابتدا با حریف روسیه‌ای مبارزه کند و در صورت پیروزی باید با تکواندوکارانی از انگلستان و چین مبارزه می‌کند. در صورت صعود سروش احمدی به دیدار نیمه نهایی، میرهاشم با کسب این دو پیروزی سهمیه خود را برای حضور در بازیهای المپیک قطعی خواهد کرد. میرهاشم رنکینگ ششم جهان است و در صورت غیبت تکواندوکار اردنی، شانس بالایی برای صعود به المپیک دارد.


سجاد مردانی آخرین نماینده تکواندو ایران است. سجادی در وزن ۸۰+ کیلوگرم باید در دور نخست به مصاف حریفی از برزیل می‌رود و در صورت برتری، برنده باید با تکواندوکار کوبایی و انگلستانی مبارزه خواهد کرد. مردانی در صورتی می‌تواند دومین حضور در المپیک را تجربه کند که در این مسابقه به مدال طلا برسد.


محمدعلی بسحاق در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت تیم ملی تکواندو قبل از اعزام به مسکو گفت: خدا را شکر وضعیت همه تکواندوکاران خوب است، از نظر آمادگی جسمانی و روحی شرایط خیلی خوبی دارند و آسیب‌دیدگی آنها به حداقل رسیده است. امیدواریم در این رقابت‌ها بتواند بهترین نمایش را داشته باشند و جواز حضور در المپیک را به دست بیاورند.


مربی تیم ملی تکواندو گفت: فینال مسابقات گرند‌پری از سطح بالایی برخوردار است و 16 تکواندوکار برتر نخست در این رقابت‌ها حضور دارند. به نظرم این رقابت‌ها حتی از المپیک هم سخت‌تر است به این خاطر که همه تکواندوکار برای رسیدن به سهمیه تلاش می‌کنند.


بسحاق در مورد وضعیت تکواندوکاران گفت: هر کدام از تکواندوکاران بتوانند در این مسابقه به مدال برسند می‌توانند سهمیه را کسب کنند. در حال حاضر آرمین هادی‌پور وضعیت بهتری دارد و با قرار گرفتن در جایگاه چهارم شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارد. میرهاشم هم‌ در جایگاه ششم قرار دارد و با نبود تکواندوکار اردنی این فرصت را دارد تا در این رقابت‌ها موفق شود و به سهمیه المپیک برسد. سجاد مردانی هم برای کسب سهمیه حتما باید به مدال برسد. میرهاشم حتماً باید به فینال راه پیدا کند و سجاد مردانی هم مدال طلا کسب کند تا سهمیه را قطعی کنند.


مربی تیم ملی تکواندو عنوان کرد: پس از المپیک ریو شرایط تکواندو خوب پیش نرفت. انتظارات در المپیک ریو برآورده نشد و حالا همه منتظر هستند تا این‌بار تکواندو در المپیک روی سکو برود. ما در این مدت تلاش زیادی کردیم تا ملی‌پوشان به شرایط ایده‌آل برسند. میرهاشم در جایگاه پنجاهم قرار داشت و با تلاش کارد فنی توانست در رتبه ششم جهان قرار بگیرد. سجاد مردانی هم این شرایط را داشت و با تلاش و برنامه‌ریزی کادر فنی توانست جایگاه خوبی در دنیا کسب کند.


بسحاق تأکید کرد: هدف اصلی تکواندوکاران و کادر فنی رسیدن به سهمیه المپیک است و ما هم برای این هدف بزرگ تلاش می‌کنیم. تیم ملی تکواندو در هر المپیکی جزء رشته‌های مدال‌آور بوده است. این اتفاق در المپیک ریو محقق نشد و ما در تلاش هستیم تا در المپیک توکیو تکواندو روی سکو برود.


وی در مورد تغییر وزن فرزان عاشورزاده گفت: فرزان باید بعد از المپیک ریو تغییر وزن می‌داد. در زمان المپیک فرزان 18 ساله‌ بود و نسبت به قد و وزنش باید زودتر تغییر وزن می‌داد. حضور او در وزن 58 کار غلطی بود و نتیجه آن را هم دیدیم که نتوانست خودش را حفظ کند. او هم‌اکنون در وزن 66 کیلوگرم مبارزه می‌کند و می‌تواند در وزن 68 هم به میدان برود.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته