دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1398 - 13:19

توضیح فدراسیون تکواندو در مورد کسب سهمیه المپیک توسط میرهاشم حسینی

پس از باخت میرهاشم حسینی و از دست دادن مدال برنز در مرحله رده‌بندی، کسب سهمیه برای این تکواندوکار به اما و اگر کشیده شد، اما در صورت احتساب امتیازهای او و کسب سهمیه از طریق گرنداسلم برای نفر اول، حسینی شانس المپیکی شدن را دارد.
کد خبر : 448860

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، میرهاشم حسینی تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم کشورمان در مرحله نهایی رقابت‌های جایزه بزرگ مسکو  در دیدار رده‌بندی برابر حریفی از چین باخت و از رسیدن به مدال برنز بازماند. پیش از این گفته شده بود حسینی در صورتی می‌تواند در مسابقات جایزه بزرگ به سهمیه المپیک برسد که نشان برنز را کسب کند. حالا با از دست دادن مدال برنز، گویا احتمال کسب سهمیه المپیک طبق امتیازات به دست آمده برای او وجود دارد.


آرش فرهادیان در گفتگو با خبرنگار آنا درباره کسب سهمیه المپیک میرهاشم حسینی گفت: در حال حاضر میرهاشم حسینی رنکینگ ششم را دارد و بازیکنانی که رنکینگ آنها بالاتر از او قرار دارند، احتمال کسب سهمیه از طریق گرنداسلم برای آنها وجود دارد. بنابراین با احتساب امتیازهای به دست آمده توسط میرهاشم، اگر قرار باشد یک نفر از گرنداسلم به المپیک راه پیدا کند، قاعدتاً یک نفر از این جدول کم می‌شود و میرهاشم به رنکینگ پنجم صعود می‌کند. 


مدیر سازمان تیم‌های ملی گفت: طبق قانون تنها نفر اول گرنداسلم می‌تواند به المپیک راه پیدا کند و نفر دوم چنین اجازه‌ای ندارد، ممکن است آنها نخواهند از فرصت گرنداسلم استفاده کنند و از طریق جایزه بزرگ به المپیک راه پیدا کنند که در این صورت باز هم میرهاشم در جایگاه ششم قرار می‌گیرد. در حال حاضر این مسائل مطرح شده و با این شرایط شانس المپیکی شدن را دارد.


به گزارش آنا، پنج نفر نخست رنکینگ جهانی می‌تواند به صورت مستقیم به المپیک توکیو راه پیدا کنند و رقابت‌های گرنداسلم آخرین برای فرصت برای کسب سهمیه است. 


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته