دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1398 - 08:53
معاون اجتماعی قوه قضائیه:

قوه قضائیه برای گرفتن مالیات حقه وارد میدان می‌شود/ راه‌اندازی مجتمع تخصصی رسیدگی به جرائم مالیاتی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از راه‌اندازی مجتمع تخصصی رسیدگی به جرائم مالیاتی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر : 450482
ImageHandler.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سازمان امور مالیاتی کشور به منظور گسترش همکاری در تحقق عدالت مالیاتی و پیشگیری از فرار مالیاتی در کشور، سند همکاری مشترک امضا کردند.


در این تفاهم‌نامه که با هدف ایجاد رویه واحد در پیشگیری منعقد شد، بر مقابله هوشمند با جرائم مالیاتی از طریق استفاده از ظرفیت­‌های موجود در قوه قضائیه و سازمان امور مالیاتی تأکید شده است.


محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در این نشست گفت: قوه قضائیه علاوه بر عدالت گستری از طریق صدور حکم، تکالیف متعددی دارد که درصدد احیای همه وظایف و تکالیف قانونی هستیم و این امر در دوره ریاست آیت الله رئیسی شتاب بیشتری گرفته و وارد عملیات اجرایی شده‌ایم.


وی افزود: همکاری با سازمان امور مالیاتی نیز در این راستا است و در خصوص اخذ مالیات حقه وظیفه خود می‌دانیم که وارد میدان شویم.


الفت با تأکید بر همکاری قضائی با سازمان امور مالیاتی کشور، از راه‌اندازی مجتمع تخصصی رسیدگی به جرائم مالیاتی در راستای یکی از مفاد تفاهم‌نامه در آینده نزدیک خبر داد و بر ضرورت آموزش قضات علاقمند و توانمند در این حوزه اشاره کرد.


معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به سابقه این معاونت در برگزاری رویداد استارتاپی و گنجاندن محور مربوط به پیشگیری از فرار مالیاتی در این رویداد، بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان و استفاده از ایده‌­های بروز آنها تاکید کرد .


الفت همچنین با نقد نگاه تهران‌محوری در بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها، بر لزوم همکاری در سطوح استانی و ملی تاکید و ابراز امیدواری کرد با همکاری معاونت اجتماعی و سازمان امور مالیاتی این اقدام در استان‌ها پررنگ شود و ارتباط دادگستری‌های کل استان و ادارات کل امور مالیاتی استان‌ها ارتقا یابد.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته