دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مجلس:

برای تشویق سرمایه­‌گذار، راه­‌هایی به جز معافیت مالیاتی وجود دارد

کمالی‌پور درباره وجود استثنائاتی از جمله معافیت مالیاتی برای حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: راه‌های دیگری به جز استثناهای معافیت مالیاتی برای حمایت از سرمایه‌گذاران وجود دارد که باید به آن توجه شود.
کد خبر : 450278

یحیی کمالی­‌پور، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس درباره معافیت مناطق آزاد از مالیات ارزش افزوده به خبرنگار اقتصاد کلان گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، گفت: به شخصه معتقدم هر جا در موضوع مالیات استثنا باشد، آنجا منفذی برای ورود فساد است. ما باید قانون را اجرا کنیم و اگر مناطق آزاد مستلزم تخفیف‌ها و مساعدتی هستند، باید در مسیر اجرای قانون این کار صورت بگیرد. زیرا ضرورت ندارد قانونی را تصویب کنیم، بعد آنقدر استثنا به آن اضافه کنیم که آن قانون از کارآمدی بیفتد.


وی تاکید کرد: به نظر می‌­آید یکی از چالش‌­های اساسی کشور ما در حوزه قانونگذاری مالی و غیرمالی، ناشی از استثنائاتی است که در قانون می­‌آ­­وریم و آن قانون را از کارآمدی لازم می‌­اندازیم. اگر وجود قانون برای  ضرورت دارد، باید حاکمیت همه­‌جانبه داشته باشد. اگر ضرورت ندارد، پس نباید نسبت به بخشی اجرا شود و نسبت به بخشی اجرا نشود.


کمالی­‌پور گفت: عملاً ذات و فلسفه قانون، فراگیر بودن قانون است. بنابراین اگر این قانون را با استثنائاتی از کار انداختیم، مطمئناً در رسیدن به هدف قانونگذار برای دستیابی به شفافیت،  توفیقی حاصل نمی­‌شود. تجربه ثابت کرده است هر جا استثنایی قائل شدیم از دل همان استثنائات فساد بیرون آمده است.


عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تاکید کرد: برای تشویق سرمایه­‌گذار راه­‌هایی به جز معافیت از مالیات هم وجود دارد. استثنا قائل شدن برای بخش خصوصی، آنها را هم با مشکل رو به رو می‌کند. من فکر می­کنم که ما باید قانون را نسبت به همه اجرا کنیم اما در مسیر اجرای قانون چنانچه منطق‌هایی مستلزم تخفیفات و کمک‌هایی باشند، باید از مسیر قانون این کمک­‌ها صورت بگیرد.


انتهای پیام/ 4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته