دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1398 - 11:05
دونالد ترامپ:

هدف از استیضاح من، حمله به رئیس جمهور آینده است

رئیس‌جمهور آمریکا به اجرایی شدن روند استیضاح خود واکنش نشان داد. او در صفحه توییتر خود «دموکرات‌های» مجلس نمایندگان را متهم کرد که به دنبال هر دستاویزی، از جمله دو مکالمۀ بیهوده تلفنی، برای برکناری او هستند.
کد خبر : 448679
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای آنا از یورونیوز، دونالد ترامپ در پیام توئیتری خود نوشت: پس از اینکه دموکرات‌ها نتوانستند از ماجرای «مولر» برای استیضاح بهره‌ای ببرند، حالا موضوعی دیگر را برای این کار انتخاب کرده‌اند.


به گفته رئیس‌جمهور آمریکا این اقدام نمایندگان دموکرات کنگره بی‌تردید نه اجرای یک استیضاح ساده بلکه «حمله سازمان‌دهی شده به رئیس‌جمهوری آینده» آمریکا است.


ترامپ در توییتر خود تأکید کرد که «جمهوری‌خواهان پیش از همیشه متحد هستند» و این نکته خود عامل «پیروزی» رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا برای بقا در چهار سال دوم خواهد بود.


با وجود آغاز رسمی روند استیضاح دونالد ترامپ، به نظر نمی‌رسد که نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا بتوانند وی را از کار برکنار کنند زیرا در این راه نیاز به رأی سناتورهای آمریکا دارند.


سنای آمریکا برخلاف مجلس نمایندگان، اکثریتی جمهوری‌خواه دارد. سناتورهای جمهوری‌خواه هم همواره در هفته‌های اخیر استیضاح دونالد ترامپ را غیرمنصفانه خوانده بودند.


تنها امکانی که وجود دارد این است که در جریان روند استیضاح، افشاگری‌ها آن‌چنان قدرتمند باشند که اکثریت افکار عمومی را با خود همراه کند و اجازه درنگ به سناتورهای جمهوری‌خواه بدهند تا حکم برکناری  ترامپ را امضا کنند.



انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته