دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1398 - 14:09

ترامپ در سودای مراجعه به دیوان عالی آمریکا برای توقف روند استیضاح

رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی توئیتری از گزینه مراجعه به دیوان عالی آمریکا برای توقف رود استیضاحش سخن گفت.
کد خبر : 448188
download.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ که در انگلیس برای نشستی دو روزه به مناسبت سالروز تشکیل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)‌ به سر می‌برد، از تغییری جدید در فرایند استیضاح خود سخن گفت.


وی در یادداشتی توئیتری نوشت: «به انگلیس آمدم و در حال عزیمت به لندن برای شرکت در اجلاس ناتو هستم. پیش از سفر، گزارش حزب جمهوری‌خواه درباره فریب استیضاح را خواندم. کارتان عالی بود»


ترامپ افزود: «جناح چپ رادیکال هیچ مستمسکی ندارد. متن را بخوانید. حتی (برای به جریان انداختن اتهامات) هم مجاز نیستند. آیا می‌توانیم برای متوقف شدن (فرایند استیضاح) به دیوان عالی کشور مراجعه کنیم؟»


این در حالی است که کاخ سفید روز گذشته در نامه‌ای آتشین اعلام کرد که ترامپ و وکلایش در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که برای چهارشنبه برنامه‌ریزی‌شده است، شرکت نمی‌کند.


در این نامه همچنین «جری ندلر»، رئیس این کمیته متهم شده است که «عامدانه» روز جلسه استماع را وقتی قرار داده که او بناست در اجلاس سران ناتو در لندن شرکت کند.


این نامه پس از آن به نگارش در آمد که اکثریت کمیته قضایی مجلس نمایندگان در حال آماده شدن برای اثبات گزارشی مبنی بر وارد آوردن اتهامات احتمالی در خصوص رشوه دادن یا «جرائم و تخلفات سنگین» به ترامپ بودند که استاندارد قانونی برای استیضاح به شمار می‌رود.


کاخ سفید همچنین معتقد است که این روند، غیرمنصفانه است و فرصت لازم را برای ارائه شواهد و مدارک در اختیار دولت قرار نگرفته است.


از سوی دیگر، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا دو هفته پیش از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا در کمیته‌های تحقیق کنگره که پیرامون استیضاح وی فعال هستند، حاضر شود.


پلوسی تصریح کرد که ترامپ چنانچه مایل باشد می‌تواند به کنگره بیاید و درباره حقایقی که از آن‌ها مطلع است صحبت کند.


شومر نیز در همین راستا به ترامپ توصیه کرد که نباید درباره مطالب ناخوشایندی که می‌شنود، توئیت کند بلکه باید به کنگره بیاید و پس از ادای سوگند، شهادت دهد.


ناظران معتقدند که دعوت از ترامپ برای حضور در کنگره و بیان حقایقی که آن‌ها را می‌داند، به این دلیل است که وی بارها گفته است متن کامل گفتگوی تلفنی خود با «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین را منتشر می‌کند.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته