دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1398 - 12:18
فرمانده سپاه محمد رسول الله در جلسه شورای شهر تهران:

مردم آشوب‌های اخیر را خاموش کردند/ فعالیت 750 گروه جهادی بسیجی در محلات تهران

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران با بیان اینکه اگر از مردم کمک بخواهیم، مردم نیز در صحنه حضور پیدا کرده و احساس مسئولیت می‌کنند، گفت: ما نمونه این حضور را در فتنه اخیر دیدیم که آشوب‌ها را خاموش کرد.
کد خبر : 447703
1397091113141475016045434.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار محمد یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران حضور پیدا کرده بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فتنه اخیر که به عنوان شهدای امنیت نامگذاری شده‌اند، اظهار کرد: در چهل سالی که بسیج تشکیل شده است هر جا که نامی از آن برده می‌شود چیزی جز ایمان، اخلاص، ایثار، ازخودگذشتگی، صداقت در برابر مردم و شهادت به ذهن متبادر نمی‌کند.


وی با بیان اینکه اگر بسیج در زمان دفاع مقدس نبود شرایط دفاع مقدس به این شکل به اتمام نمی‌رسید، گفت: در سیل مازندران، گلستان و خوزستان اولین نفراتی که در مناطق حضور داشتند نیروهای بسیجی در کنار سایر مردم و همچنین نیروهای مسلح بودند.


فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران اصل کار ما کمک، خدمت‌رسانی و همراهی با دستگاه‌هایی بوده که به دنبال رفع مشکلاتی همچون آسیب‌های اجتماعی و درمان بوده‌اند، گفت: در بخش اعتیاد، بسیج یکی از مجموعه‌هایی بود که به بحث آموزش و پیشگیری آن ورود کرد.


یزدی تصریح کرد: ما به منظور مقابله با اعتیاد، مرکز درمان، صیانت و اشتغال برای معتادان را ایجاد کردیم و ضمن استفاده از روشهای نوینی که مورد تایید دانشگاه‌های علوم پزشکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند، توانستیم ۷۰ درصد از این افرادی که در این مرکز صیانت شدند را حرفه آموزی، شاغل و به جامعه بازگردانیم.


وی در بحث فعالیت‌های بسیج در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: ما به بحث پیشگیری از طلاق نیز ورود پیدا کرده و با برگزاری کلاس‌هایی در مدارس، بوستان‌ها و فرهنگسراها تلاش کردیم تا موضوع پیشگیری از طلاق را مورد توجه قرار دهیم.


فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران با اشاره به اینکه تا پایان امسال ۲۵۰۰ جهیزیه تهیه کرده و ۱۰۰ هزار سبد کالا را در اختیار نیازمندان قرار خواهیم داد، افزود: ما در این راستا هیچ بودجه خاصی نداریم و این اقدامات تنها با کمک مردم تهران انجام گرفته است.


یزدی افزود: یک هزار و 600 گروه جهادی در تهران حضور دارند که ۷۵۰ گروه محله‌محور و بخشی دیگر نیز جغرافیا محور هستند و در اقصی نقاط کشور به کمک محرومین می‌پردازند.


فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران با بیان اینکه در صورتی که از مردم کمک بخواهیم، مردم در صحنه حضور پیدا کرده و احساس مسئولیت می‌کنند، گفت: ما نمونه این حضور را در فتنه اخیر دیدیم که آشوب‌ها را خاموش کرد.


انتهای پیام/۴۱۰۵


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب