دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1398 - 11:25
نوبخت:

دولت به 60 میلیون نفر یارانه سوخت پرداخت کرد

معاون رئیس‌جمهور از پرداخت یارانه سوخت توسط دولت به 60 میلیون نفر خبر داد.
کد خبر : 446375

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمدباقر نوبخت در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما درباره پرداخت یارانه سوخت به مردم اظهار کرد: «همانطور که پیشتر هم اعلام کرده بودیم، مبالغ حاصله از فروش و صادرات بنزین در سه مرحله به حساب ۶۰ میلیون نفر تحت ۱۸ میلیون خانوار واریز شد».


وی با بیان اینکه طرح واریز یارانه سوخت (بنزین) برای ۶۰ میلیون نفر (۱۸ میلیون خانوار) بود، اما با تاکید  رئیس جمهور قرار شد هر کسی که از ۶۰ میلیون تا حدود ۸۴ میلیون جمعیت کشور متقاضی دریافت این یارانه بنزین باشند، افزود: «با توجه به ساز و کار تعریف شده از سوی متولی این امر یعنی وزارت کار می‌توانند به صورت سامانه‌ای و غیر حضوری درخواست خود را اعلام کنند پس از بررسی‌ها و کمتر از یک ماه نتیجه به سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود و واجدین شرایط مشمول دریافت یارانه خواهند بود».


رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: «برای آن دسته افرادی که پس از بررسی مجدد مشمول دریافت یارانه بنزین می‌شوند در ماه آینده دو نوبت واریز صورت می‌پذیرد تا با دریافت کنندگان قبلی در یک سطح قرار بگیرند».


نوبخت گفت: «در نظر داریم برای ایجاد نظم در پرداخت‌های یارانه‌ای و حقوق به مردم، ماه را به سه بخش تقسیم و در ۱۰ روز اول یارانه‌های حمایتی معیشتی را پرداخت کنیم، ۲۰ هر ماه یارانه‌های هدفمندی را پرداخت کنیم و حقوق‌ها را هم ۲۸ هر ماه بپردازیم؛ البته زمان دقیق پرداخت‌ها به مردم اعلام خواهد شد».


رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: «مردم باید بدانند که انگیزه دولت از اجرای طرح بنزین یارانه‌ای جبران کسری بودجه نبود، زیرا آقای روحانی به این شرط طرح را پذیرفت که ریالی از درآمد طرح به بودجه واریز نشود».


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
۰
الکی نگووو
هلدینگ شایسته