دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1398 - 09:47
کارشناس مسائل خانواده:

تلفیق «احساس در کنار تعقل» سبب بقای ازدواج دانشجویی می‌شود

کارشناس مسائل خانواده گفت: «وقتی ارتباط قبل از ازدواج شکل می‌گیرد وابستگی به‌جای دلبستگی در طرفین ایجاد می‌شود. حال اگر احساس در کنار تعقل قرار گیرد، این ازدواج نتیجه خوبی خواهد داشت.»
کد خبر : 446342
photo_۲۰۱۹-۱۱-۲۳_۱۶-۲۷-۲۶.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رامسر، همایش شیوه‌های صحیح انتخاب همسر در ازدواج دانشجویی با عنوان «خدا یکی، محبت یکی، یار یکی » صبح امروز به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج دانشجویی شهرستان رامسر در سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی برگزار شد.


حجت‌الاسلام روح‌الله ترابی‌نسب سخنران این همایش در ابتدا با بیان نکاتی درباره ارتباط و شناخت جوانان گفت: «مهم‌ترین نکته این است که که انسان انگیزه برای برقراری ارتباط داشته باشد.»


وی اضافه کرد: «ارتباط به دو نوع عقلایی و غیرعقلایی تقسیم می‌شود و مهم‌ترین چیزی که سبب بقای ارتباط می‌شود، صداقت است.»



این کارشناس مسائل خانواده، نبودن اعتماد و احترام متقابل را از مهم‌ترین آسیب‌های ارتباط قبل از ازدواج دانست و ادامه داد: «وقتی ارتباط قبل از ازدواج شکل می‌گیرد وابستگی به‌جای دلبستگی در طرفین ایجاد می‌شود. حال اگر احساس در کنار تعقل قرار گیرد، این ازدواج نتیجه خوبی خواهد داشت.»


ترابی‌نسب، وارد آمدن لطمه شدید، ضربه عاطفی، تمایل نداشتن به ازدواج، نگاه منفی به جنس مخالف، مقایسه و بیان نکردن حقیقت را به‌عنوان آثار منفی شکل‌ نگرفتن ازدواج در دوران دانشجویی نام برد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته