دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1398 - 05:00
حجت‌الاسلام پورذهبی:

اعتکاف رمضانیه از رویش‌های انقلاب اسلامی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی گفت: اعتکاف رمضانیه از رویش‌های انقلاب اسلامی است و از طرف دانشجویان هم استقبال خوبی شده است.
کد خبر : 384214
BS0K6429.jpg

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در مورد فعالیت‌های فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه شهید بهشتی در ماه مبارک رمضان گفت: فعالیت‌های فرهنگی از چارچوب‌های مذهبی نوعاً در حیطه کار نهاد رهبری است. در دانشگاه شهید بهشتی غیر از برگزاری نماز جماعت در مسجد دانشگاه, نمازهایی به دلیل وسعت دانشگاه در چند مکان برگزار می‌شود. همچنین روحانیون و مبلغان بسیاری در دانشگاه و در بین دانشجویان قبل و بعد از نمازها حاضر می‌شوند و به پرسش‌های دانشجویان پاسخ می‌دهند.


وی تأکید کرد: در کنار مراسمات در امر ترویج ازدواج به‌ویژه ازدواج دانشجویی از موفق‌ترین و فعال‌ترین دانشگاه‌های کشور هستیم و یک روز از هفته را کاملاً متمرکز روی مسئله ازدواج ازجمله معرفی، تبلیغ و ترویج ازدواج آسان و ساده بین جوانان دانشگاهی هستیم و ارتباط‌هایی در این خصوص بین دانشگاه شهید بهشتی و سایر دانشگاه‌ها برقرار شده است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: بحث مشاوره دانشجویی و مشاوره مذهبی در دانشگاه خیلی کارساز است. سخنرانی و مراسمی مثل ایام محرم، فاطمیه و الان هم که در ماه مبارک رمضان هستیم به‌صورت مداوم در دانشگاه برگزار می‌شود و مسئله اعتکاف رمضانیه را نیز امسال در مسجد دانشگاه شهید بهشتی برگزار کردیم که خواهران و برادران بسیاری در آن مقیم و معتکف شدند و نهاد رهبری و نیز دانشگاه از این فعالیت‌ها پشتیبانی می‌کنند.


پورذهبی تصریح کرد: اعتکاف یکی از راه‌های تهذیب نفس و آمادگی برای دریافت معنویات است؛ دانشگاه‌های کشور این ظرفیت را داشته و دارند و دانشگاه شهید بهشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین استقبال خوب دانشجویان در مراسم اعتکاف رمضانیه قابل مشاهده است.


وی بیان کرد: در ایام ماه رجب و اعتکاف رجبیه معمولاً جمعیت بیشتری از دانشجویان در مسجد حاضر می‌شوند. با وجود این‌که الان هم فرجه امتحانات است؛ ولی استقبال قابل‌قبولی از مراسم اعتکاف رمضانیه صورت گرفته است، به هرحال مراسم اعتکاف تأثیر خاص خودش را دارد و جوانانی در این سن‌وسال سه روز در مسجد معتکف می‌شوند و به عبادت و معنویت پرداخته و با خدا خلوت می‌کنند که به نظر من این کار قابل‌تقدیر است و ما هم قدردان این وضعیت جوانان و این کارشان هستیم.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی افزود: اعتکاف رمضانیه در گذشته سابقه نداشت و این هم از برکات انقلاب است که در میان جوانان شایع شده است؛ امسال ماه مبارک رمضان مصادف با ایام فرجه امتحانات دانشجویان بود بنابراین با شروع خوبی که با همین تعداد دانشجو رقم خورد, امیدوارم در سال‌های آینده این کار رونق بیشتری یافته و استقبال دانشجویان بیشتر  شود.


انتهای پیام/4115/4126/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته