دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1398 - 21:45
کبگانیان در جمع خبرنگاران:

کلیات سند توسعه دانش‌بنیان بوشهر تصویب شد/ اولویت جدی توجه به آموزش و پرورش است

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: کلیات سند توسعه دانش‌بنیان استان بوشهر تصویب شده و بررسی جزئیات برخی از بندهای آن در جلسات بعدی ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی می‌شود.
کد خبر : 446296
637049502801744453_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور کبگانیان در حاشیه جلسه 124 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سند توسعه دانش‌بنیان استان بوشهر در این جلسه با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و استاندار بررسی شد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در واقع بیش از 2 سال است که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور بر روی این سند کار کرده‌اند. کلیات سند توسعه دانش‌بنیان استان بوشهر تصویب شده و بررسی جزئیات برخی از بندهای آن در جلسات بعدی ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی می‌شود.


وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این استان تصریح کرد: 70 درصد از مخازن گاز ایران و 11 درصد از مخازن گاز جهان در استان بوشهر تأمین می‌شود. همچنین 95 درصد از صادرات نفت ایران از طریق این استان انجام می‌شود. یکی دیگر از امتیازات استان بوشهر، قرار داشتن نیروگاه اتمی در بوشهر است و در واقع می‌توان گفت که بوشهر پایتخت انرژی ایران است و ظرفیت‌های بالایی در این استان نهفته است.


دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به برگزاری آزمون‌های تیمز و پرلز در ایران، گفت: مرکز ملی مطالعات بین‌المللی تیمز و پرلز اقدام به آزمون‌هایی برای روند پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان می‌کند که ایران نیز حق عضویت خود را پرداخت کرده و این آزمون‌ها برای دانش آموزان ایرانی نیز برگزار می‌شود و به طور کلی موضوع یادگیری در آموزش و پرورش با در نظر گرفتن شاخص‌های کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


کبگانیان ادامه داد: در جلسه امروز ستاد نقشه جامع علمی کشور، گزارشی از این آزمون‌ها ارائه شد. در این گزارش اعداد و ارقامی مطرح شد که با نگرانی اعضای ستاد نقشه همراه بود، چراکه نسبت به جایگاه قبلی ما در سطح جهان مناسب نبود، در گذشته دانش‌آموزان در زمینه ریاضی و علوم رتبه‌های بسیار بالایی در المپیادها کسب می‌کردند اما در حال حاضر رتبه‌ها مناسب نیستند.


وی عنوان کرد: در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی با موافقت اعضا قرار شد که وزارت آموزش و پرورش، گزارش کاملی از روند پیشرفت علمی در آموزش و پرورش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را ارائه دهند تا در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود و در دستور کار قرار گیرد.


وی در این باره افزود: اولویت جدی ما در حال حاضر توجه بیشتر به آموزش عمومی و آموزش و پرورش بوده و باید غفلتی را که تاکنون در این حوزه اتفاق افتاده است، جبران کنیم.


دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: هفته گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز، به موضوع توجه به آموزش و پرورش مطالبی به دوستان عرض کردم زیرا آینده درخشان کشور به آموزش و پرورش وابسته است و باید این عرصه تقویت شود.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته