دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1398 - 12:51
مدیرعامل بنیاد برکت:

80 هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط تسهیل‌گران بنیاد برکت ایجاد شد

مدیرعامل بنیاد برکت از ایجاد 80 هزار شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط تسهیل‌گران این بنیاد خبر داد.
کد خبر : 444084
4.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، امیر حسین مدنی در حاشیه آیین سومین دوره آموزشی تسهیل‌گران اقتصادی و اجتماعی که صبح امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: از طرح‌های مهمی که بنیاد برکت و ستاد فرمان امام(ره) در مناطق محروم انجام داده، طرح اشتغال زایی اجتماع محور بوده است.


وی افزود: تاکنون در طی یک سال گذشته 18 هزار طرح انجام شده که 50 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.


مدیرعامل بنیاد برکت گفت: از سه سال قبل طرح اشتغال خانگی آغاز شده و از سال گذشته این طرح در 28 استان اجرا شده است.


مدنی گفت: در حوزه توانمندسازی تاکنون در زمینه اشتغال‌های خانگی 24 بسته تعریف شده است که شامل شغل‌هایی در حوزه‌های مختلفی از جمله کشاورزی، دام ، لباس، فرش، عسل و تولید پوشاک می‌شود.


 وی با بیان اینکه 430 تسهیل‌گری که این طرح‌ها را آموزش می بینند به مناطق محروم فرستاده می‌شوند، گفت: این تسهیلگران تا دو سال در کنار مردم می‌مانند تا شغل آنها به ثابت و پایدار شود.


مدنی افزود: سال گذشته با طرح اجتماع محور 10 هزار شغل در روستاها ایجاد شد که امسال هم این طرح را اجرایی و حداقل به 30 هزار طرح خواهیم رساند تا منجر به ایجاد 80 هزار شغل شود.


 مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه بنیاد برکت بیش از 12 سال است که در جهت محرومیت زدایی تلاش می‌کند، گفت: تاکنون 1640 مدرسه از سوی بنیاد برکت احداث شده که از این میان 1300 مدرسه افتتاح شده است و همچنین در کنار آن 12 بیمارستان و بیش از یک هزار مسجد ساخته شده است.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته