دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1398 - 11:53
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):

۱۲۰ مدرسه با ۷۰۴ کلاس درس در مناطق محروم کشور افتتاح می‌شود

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: امروز همزمان ۱۲۰ مدرسه با ۷۰۴ کلاس درس در مناطق محروم کشور افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر : 415902
8643833_789.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید جعفری در مراسم پویش مردمی مشق احسان که صبح امروز در مصلای تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز همزمان ۱۲۰ مدرسه با ۷۰۴ کلاس درس در مناطق محروم کشور افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی با بیان اینکه در عمر ۱۲ ساله بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۹۵ هزار میلیارد ریال در ۵۱ هزار و ۶۵۰ پروژه صرف شده است، گفت: با توجه به اینکه فعالیت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در راستای به حرکت درآوردن سایر حوزه‌ها و تأمین منابع سایر بخش‌ها است ارزش افزوده پروژه‌ها در زمان پایان آنها حداقل ۵ تا ۶ برابر ارزش واقعی و عملیاتی آن است.


مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: از میان ۵۱ هزار و ۶۵۰ پروژه‌ای که بنیاد برکت در آن فعالیت دارد ۲۸هزار و ۳۰۰ پروژه به ثمر رسیده و ۲۳ هزار و ۳۵۰ پروژه نیز در حال کار است و تا سال ۱۴۰۰ این پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.


جعفری با بیان اینکه مبلغ ۹۵۰ هزار میلیارد ریال صرف شده در پروژه‌های صرفاً در بخش عمرانی نبوده، گفت: ۷۶ درصد هزینه‌ها در حوزه اقتصاد و توانمند سازی و اشتغال بوده و ۲۴ درصد آن صرف فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی شده است.


وی افزود: فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه عمرانی علاوه بر بخش مدرسه‌سازی در بخش‌های بهداشت و درمان، مسکن، مساجد و مراکز فرهنگی صورت می‌گیرد.


مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند امیدواریم مشکلات هزار روستا حل شود، افزود: در ۱۲ سال گذشته تعداد روستاهایی که مشکلات آنها به همت بنیاد برکت مرتفع شده از مرز ۷ هزار روستا گذشته است.


جعفری با اشاره به حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از بنیاد برکت خاطرنشان کرد: ما امسال در ۶ هزار روستا حضور داشتیم و از وعده پیاده‌سازی ۳۰ هزار طرح اشتغال، ۱۳ هزار طرح نهایی شده و بقیه طرح‌ها تا آذر ماه عملیاتی خواهد شد.


وی با بیان اینکه ۱۲۰ مدرسه با ۷۰۴ کلاس که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این مدارس با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان احداث شده است.


مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) وی با اشاره به این مطلب که قرار بود در این طرح ۱۵۰ مدرسه احداث شود، گفت: ۳۰ مدرسه دیگر تا آبان ماه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.


جعفری افزود: ۱۰ مدرسه دیگر هفته آینده با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هفته آینده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه افتتاح خواهد شد.


وی در پایان پروژه‌های مدرسه سازی را صدقه جاریه دانست که سایر فعالیتهای ما را تضمین خواهد کرد.


انتهای پیام/۴۱۰۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته