دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1398 - 13:57
یک دبیر انجمن علمی دانشجویی در گفتگو با آنا:

انجمن‌ علمی دانشجویی نقد و ارائه راهكارهای عملی بر اندیشه‌ها را فراهم کند

دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته مطالعات زنان دانشگاه خوارزمی گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی باید ظرفیتی براي گشودن باب گفتمان، نقد و ارائه راهكارهای عملی بر انديشه‌ها و فرضيه‌پردازی‌های دانشگاهی باشد و می‌تواند به ارائه راه حل در خصوص مشکلات کشور بپردازد.
کد خبر : 442672
3.png

نفیسه سادات محمودی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به لزوم تولید علم و اندیشه در دانشگاه‌ها اظهار کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی علاوه بر اینکه می‌توانند تولید علم کنند، باید ظرفیتی برای گشودن باب گفتمان، نقد و ارائه راهكارهای عملی بر اندیشه‌ها و فرضیه‌پردازی‌های دانشگاهی باشد.


وی افزود: این انجمن‌ها می‌تواند به ارائه راه حل در خصوص مشکلات کشور بپردازد. در این مجموعه‌ها باید هر دانشكده‌ای متناسب با نیازهای مخاطبان و همسو با مسائل گروه هدف خود، به طرح چالش و حل آن بپردازد و از تجربیات دانشگاه‌های دیگر استفاده کند.


دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته مطالعات زنان دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه انجمن علمی مطالعات زنان در آذرماه ١٣٩٧ به همت مریم غنی‌زاده یکی از اساتید دانشگاه و جمعی از دانشجویان ورودی 97 کارشناسی ارشد رشته مطالعات زنان در دانشگاه خوارزمی تهران تشکیل شد، گفت: این انجمن در سال جاری بنا دارد تا مسئله رژیم مالی میان زوجین در كشورهای مختلف را توسط اساتید مرتبط در این حوزه بررسی کند و در نهایت با قیاس این مدل‌های مالی با رژیم مالی زوجین در ایران، طرحی نو و منطبق با فرهنگ اسلامی- ایرانی ایجاد کند.


محمودی عنوان کرد: در حال حاضر پنج نشست و كارگاه توسط انجمن علمی دانشجویی رشته مطالعات زنان برگزار شده که بیشتر آن‌ها فرا دانشگاهی و حول محور مسائل زنان بوده است و در برنامه‌ریزی برای كارگاه‌ها سعی شده تا با توجه به نیاز و علاقه‌مندی دانشجویان نسبت به مسائل زنان، مباحث مطرح شوند.


وی خاطرنشان کرد: این مباحث با كمك كارشناسان و اساتید برجسته برای مخاطب بسط داده می‌شود و راهكارهای عملی ارائه خواهد شد.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته