بیشترین علل مردودی خودروها در مراکز معاینه فنی چیست؟
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین مقدم در خصوص تغییراتی در حدود مجاز آزمون سطح انتشار آلایندگی خودروها اظهار کرد: از چند ماه گذشته حدود مجاز اعلامی سازمان حفاظت محیط زیست که تعیین آن از وظایف قانونی آن سازمان است در یک آیتم تغییراتی داشته که بهصورت سیستماتیک از ابتدای آبان ماه این تغییرات در سامانه ملی معاینه فنی سیمفا اعمال و اصلاح شده است و کلیه خودروها براساس حدود مجاز جدید مورد ارزیابی و کنترل قرار میگیرند.
وی در خصوص آمار مراجعات به مراکز در هفت ماه گذشته گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه 952 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردهاند که در مقایسه با سال گذشته آمار مراجعات تغییری نداشته است.
سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه در خصوص درصد علل مردودی خودروها اذعان کرد: 32 درصد از خودروها در آزمون آلایندگی، 8 درصد در آزمون هم راستایی چرخها، 5 درصد در آزمون کمک فنر، 12 درصد در آزمون تست ترمز و 14 درصد در نواقص عیوب ظاهری مردود شدهاند.
مقدم در خصوص وضعیت مراجعات و طول صف در مراکز نیز خاطرنشان کرد: به رغم آنکه در آبان ماه سال گذشته با شروع مرحله دوم طرح کاهش و کنترل مکانیزه معاینه فنی خودروها توسط دوربین در تمام سطح شهر و ایام و ساعات شبانه روز، در حدود 220 هزار خودرو به مراکز مراجعه کردهاند و بایستی در حال حاضر با ازدحام در مراکز روبرو باشیم ولی خوشبختانه با فراخوان انجام شده در مهرماه در خصوص مراجعه این خودروها قبل از آبان و افزایش ساعات کاری مراکز و مدیریت صف در حال حاضر هیچگونه صفی در مراکز وجود نداشته و شهروندان می توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به معاینه فنی خودرو خود اقدام نمایند.
مقدم همچنین در خصوص اقبال و استفاده شهروندان از سامانه نوبت دهی آنلاین توضیح داد حدود دو سال از راهاندازی این سامانه میگذرد و خوشبختانه در حال حاضر از کلیه ظرفیتهای تعریف شده در این سامانه شهروندان استفاده میکنند و حتی زمانهای تعیین شده 3 تا 4 روز پس از هر تاریخ تکمیل است.
انتهای پیام/4105/
انتهای پیام/