دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1394 - 17:00
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد

واحد رودهن مجوز راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور گرفت/ استقرار 9 هسته علمی و شرکت فناوری

مجوز ایجاد مرکز رشد واحدهای فناوری در راستای نیل به توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان به دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اعطا شد.
کد خبر : 43736

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: هدف از تاسیس مرکز رشد توانمندسازی و حمایت از پژوهشگران، کارآفرینان و صاحبان ایده در خلق ارزش جدید و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه در صنایع تولید و خدماتی است.


دکتر نقی شجاع افزود: بهینه‌سازی سیستم‌های تولیدی و خدماتی و روش‌های اجرایی به منظور دستیابی به نظام‌های کارآمد یکی از اهداف راه‌اندازی مرکز رشد بوده و توسعه سرمایه‌گذاری‌های دانش‌بنیان و نیز دستیابی به منابع درآمدی پایدار از اهداف راه‌اندازی این مرکز بوده است.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن هم به آنا گفت: واحد رودهن با تکیه بر تجارب و توانمندی پژوهشگران و کارآفرینان و همچنین حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، تلاش خواهد کرد که از طریق کاربردی کردن و تجاری‌سازی ایده‌های پژوهشگران، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز ارتقای سطح کیفی صنعت و دستیابی به فناوری‌های نوین و بهبود وضع اقتصادی منطقه و در یک برنامه پنج ساله به یکی از موفق‌ترین مراکز رشد در شرق استان تهران تبدیل شود.


دکتر مالک میرهاشمی افزود: بدون شک وجود برنامه‌های راهبردی در مرکز رشد می تواند شرط تضمین موفقیت مرکز رشد واحدهای فناوری شود.


وی گفت: بر این اساس اهداف، راهبردها و جهت‌گیری‌های تخصصی مرکز رشد، با بهره‌گیری از نقطه نظرات اندیشمندان و نخبگان دانشگاه و استفاده از تجارب سایر مراکز رشد کشور، به ویژه مراکز رشد دانشگاهی و بررسی اهداف کلی توسعه فناوری در حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سایر اسناد بالادستی و منطقه خواهد بود.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اعلام کرد: این مرکز با هدف هدایت و حمایت از دانشجویان، استادان و محققان برای تجاری‌سازی ایده‌ها و رساندن آنها به محصولات و خدمات نوآورانه و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان به زودی راه‌اندازی خواهد شد. در این مرحله، پرونده نزدیک به 22 هسته علمی و شرکت دانش‌بنیان برای فعالیت در مرکز رشد واحدهای فناوری واحد رودهن بررسی شده و در نهایت 9 هسته و شرکت فناوری موفق به اخذ مجوز استقرار از کمیته استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان واحد رودهن شده‌اند که به زودی با افتتاح فیزیکی مرکز رشد در آنجا مستقر خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته