دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1393 - 13:18
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در اجلاس 69 شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی:

مسیر پیشرفت علمی از آزادی علمی می‌گذرد/ دانشگاه آزاد اسلامی نقطه عطف آرمان‌های انقلابیون است

عضو هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه یکی از نقاط عطف آرمان خواهی ۵۰ ساله انقلابیون است که می‌تواند همه اهداف را با هم محقق کند.
کد خبر : 4371

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در سخنرانی اختتامیه شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نقطه عطف آرمان‌های استقلال، آزادی، دینداری و پیشرفت انقلابیون است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت تا همه این اهداف را محقق و پیشرفت جامعه را تضمین کند. چرا که پیشرفت جامعه جز از راه علم محقق نخواهد شد.


هنوز اقدام عملی کافی برای پیوند علم و صنعت شکل نگرفته است


عضو هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت تا ما از نظر علمی وابسته به کشورهای دیگر نباشیم، ادامه داد: موضوع پیوند علم و صنعت یک آرزوی دیرینه است و نیازمند همت است که بنده به نوبه خودم بیش از ۲۰ سال است که این سخن را می‌شنوم، اما اقدام عملی تا کنون شکل نگرفته است.


وی افزود: البته همت این کار در مدیریت دکتر میرزاده وجود دارد و همواره در فرمایش‌های رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد نیز مطرح بوده است و دولت هم برای این کار اعلام آمادگی کرده است، لذا باید موانعی که در این مسیر وجود دارد برداشته شود تا این مهم اتفاق بیفتد.


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پیشرفت را منوط بر طبقه خاصی نمی‌داند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نگاه کاسب کارانه به توسعه ندارد و یکی از وظایف خود را تقسیم عادلانه فرصت‌های پیشرفت در کشور می‌داند.


یادگار امام(ره) ادامه داد: میزان پیشرفت بر اساس استعداد افراد است، اما جامعه اسلامی نیز باید فرصت پیشرفت را به طور برابر برای همه فراهم کند.




واحدهای دانشگاه آزاد در شهرهای کوچک یکی از ملاک‌های پیشرفت ماست، نباید آنها را جمع کنیم


سید حسن خمینی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نباید توسعه خود را در مناطق محروم کم کند گفت: یکی از علل توفیق دانشگاه آزاد اسلامی در طول این سالیان، این بوده است که دسترسی و امکان تحصیل در مناطق محروم را گسترش داده است و آن را به شهرهای بسیار کوچک برده است.


وی ادامه داد: البته این را هم قبول داریم که سطح علمی فضاهای آموزشی ما در اثر کمیت تقلیل یافته است اما این موضوع نباید باعث شود تا واحدهای دانشگاه آزاد را از شهرهای کوچک که یکی از ملاک‌های پیشرفت ما است جمع کنیم.


باید به دانشجویان کم درآمد دانشگاه آزاد اسلامی کمک کرد


عضو هیات موسس دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید به دانشجویان کم درآمد دانشگاه آزاد اسلامی کمک کرد، اظهار کرد: ما آمادگی این را داریم که در هیات امنا بررسی کنیم اگر امکان شکل گیری خیریه در دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان کم درآمد وجود داشته باشد، این کار را انجام دهیم. چرا که انقلاب اسلامی مدیون این افراد است و باید دست آن‌ها را بگیرد.


مسیر پیشرفت علمی از آزادی علمی می‌گذرد


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید بداند که مسیر پیشرفت علمی از آزادی علمی می‌گذرد گفت: پیشنهاد شکل گیری کرسی‌های آزاداندیشی که رهبری انقلاب مطرح کردند، موضوع بسیار خوبی است، اما تنها نباید به صدور بخشنامه‌های محدود بسنده کرد که قطعا این کار نیز خلاف نظر ایشان است. با این وجود همین بخشنامه‌ها نیز اجرایی نمی‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی خاطر نشان کرد: آزادی علمی باید به دست دانشجویان و کسانی که قرار است مجری این کار باشند عملی شود که قطعا این موضوع یکی از آرمان‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی است.


عضو هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان سخنان خود تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز وامدار یک مجموعه است و ما باید در این فرصت خدمتگزاری که در اختیارمان است، کارآمدی نظام را بالا ببریم و حوزه اندیشه، انقلاب و حوزه مدیریت که بخشی از این حوزه نیز در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است، باید کارآمد‌تر شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: سید حسن خمینی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب